۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۲۳۱

نگاهی گذرا به فعالیت های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در سال 89

خبرگزاری رسا ـ کارشناس قرآن دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، به تشریح فعالیت های قرآنی این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 90 محفل قرآنی از مجموعه برنامه‌های مصوب استانی و برنامه‌‌ها و طرح‌های مناسبتی در استان خوزستان برپا شد.
قرآن کريم
جاسم شمیری، کارشناس قرآن دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به برنامه‌های مصوب استانی که در ابتدای سال 89 به دفاتر تبلیغات اسلامی استان واگذار شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های شش‌ ماهه اول و شش ماهه دوم اجرا شدند.

این فعال عرصه قرآنی، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: مجموعه برنامه‌های مصوب استانی شامل مجوز چهارده دوره تربیت معلم قرآنی، یکصد و پنجاه دوره روخوانی، یکصد و بیست روانخوانی، ده دوره قرائت سطح سه، یکصد دوره مفاهیم عمومی، ده دوره مفاهیم تخصصی بود.

شمیری افزود: برگزاری 22 دوره ترجمه و تفسیر قرآن (نسیم حیات)، برگزاری 6 دوره تفسیر قرآن (بینات) در ماه رمضان، برگزاری 35 دوره حفظ مبتدی، برگزاری 53 دوره آموزش قرآن پیش‌دبستان، تشکیل کارگاه تخصصی حافظان و قاریان خوزستان از برنامه‌های دیگر مصوب استانی است؛ برگزاری پنجاه محفل قرآنی، برگزاری دو مسابقه قرآنی، حمایت و پشتیبانی از اتحادیه مؤسسات قرآنی و 95 مؤسسه قرآنی و 24 خانه قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های مصوب استانی در سال گذشته را شامل می‌شود.

کارشناس قرآن دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به دیگر طرح‌های قرآنی اجرا شده در سال گذشته در استان، توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، ابراز داشت: بر اساس تفاهم‌نامه اداره تبلیغات اسلامی استان و دارالقرآن الکریم کشور طرح قرآنی 1444 در شهرهای اهواز و ماهشهر اجرا شد.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه طرح نهضت قرآن‌آموزی در سال گذشته با تشکیل 150 کلاس روخوانی، 120 کلاس روانخوانی، 80 کلاس مفاهیم سطح یک و برگزاری 10 دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی در سطح استان اجرا شد؛ همزمان با سفر رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور به خوزستان برنامه‌هایی را به مؤسسات و خانه‌های قرآن روستا واگذار شد.

این فعال عرصه قرآنی، با بیان این که این برنامه‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی با دارابودن مجوز دائمی و موقت و خانه‌های قرآن روستا واگذار شد، ابراز داشت: برنامه‌های قرآنی این مجموعه‌ها شامل برگزاری دوره‌های روخوانی‌، روانخوانی مفاهیم، حفظ مبتدی و برگزاری محفل قرآنی بود.

کارشناس قرآن دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ادامه سخنان خود، یادآور شد: همچنین در سال گذشته طرح تخصصی حفظ قرآن در رشته‌های حفظ ده، بیست و کل قرآن‌کریم در استان اجرا شد.

شمیری ادامه داد: به مناسبت ماه رمضان دهه فجر و تحویل سال 90، نیز 40 محفل قرآنی در استان برگزار شد. بازرسی از مؤسسات قرآنی استان در بهمن‌ماه توسط دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان و بازرسی از این مؤسسات و خانه‌های قرآنی توسط بازرسان سازمان دارالقرآن کشور در اسفندماه سال 89 از دیگر برنامه‌های انجام شده در سال گذشته است.

کارشناس قرآن دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای طرح واگذاری برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی استان پیش‌بینی می‌شود برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی در استان رشد بهتری داشته باشد./9451/ت302/ص
ارسال نظرات