۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۳۸۶

داستان اسارت سی ساله سمیر قنطار منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز انتشاراتی دارالساقی بیروت، روایتی کامل و مستند از سه دهه اسارت سمیر قنطار با عنوان «داستان من» به قلم حسان الزین، نویسنده و روزنامه نگار لبنانی منتشر کرد.
کتاب «قصتي» سمير قنطار


به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز انتشاراتی دارالساقی در بیروت، روایتی کامل و مستند از سمیر قنطار، سردار اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی را با عنوان «داستان من» به قلم حسان الزین، نویسنده و روزنامه نگار لبنانی در 512 صفحه در قطع وزیری منتشر کرد.

ناشر در مقدمه خود پیرامون سمیر قنطار می نویسد: سمیر قنطار در آوریل 1979 نیمکت خود را در مدرسه رها کرد و فرماندهی عملیات «نهاریا» در فلسطین اشغالی را به عهده گرفت و طی همین عملیات به اسارت گرفته شد.

بدین ترتیب، سه دهه از عمر خود را در زندان های اسراییل گذراند و از نوجوانی به جوانی گام نهاد و همراه با دیگر دوستانش در داخل زندان برای دفاع از حقوق اسرا به تحصن و اعتصاب دست زد تا به خواسته های خود رسیدند. او حتی یک لحظه از دوره اسارت را بیهوده از دست نداد و در همین دوران مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد تل آویو دریافت کرده است.

حکایت زندگی سمیر قنطار را حسان الزین، نویسنده و روزنامه نگار لبنانی که در روزنامه لبنانی الاخبار مشغول به کار است و تاکنون یک دیوان شعر و دو داستان را در کارنامه کاری خود دارد از زبان وی و از لحظه دستگیری تا آزاد شدن در سال 2008 به دست مقاومت اسلامی به رشته تحریر درآورده است.

گفتنی است؛ سمیر قنطار قدیمی ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت و در سال 2008 در جریان تبادل جنازه دو سرباز رژیم صهیونیستی، به کشور لبنان تحویل داده شد.

قنطار در طول دوران حبس توانست به عنوان دانشجوی آزاد (آموزش از راه دور) در دانشگاه تل آویو مشغول به تحصیل شود و در سپتامبر 1998در رشته ادبیات و علوم اجتماعی این دانشگاه موفق به اخذ مدرک کارشناسی شود.

حزب الله لبنان نیز روز گذشته مراسم رونمایی و امضای این کتاب را با حضور سمیر قنطار در سالن کنفرانس های دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه لبنان در صیدا در جنوب لبنان برگزار کرد.

سمیر قنطار در این مراسم با تاکید بر پیشروی در جاده جهاد و مسیر مقاومت در رویارویی با دشمن صیهونیستی تا دست یافتن به پیروزی یا شهادت، چالش های اخیر سوریه را دسیسه هایی آمریکایی و غربی برای جبران زیانی که با از دست دادن حسنی مبارک در مصر و دیگر کشورهای عربی دیده اند، دانست./981/ع


ارسال نظرات