۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۴۷۳
استاد حوزه علمیه گیلان:

بیداری اسلامی تا سقوط نظام‌های دیکتاتور ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرستان سنگر گفت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تا سقوط نظام های دیکتاتوری و قطع دست دخالت آمریکا از این کشورها خاموش شدنی نیست.
تجمع طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام کمال تجدد، استاد حوزه علمیه گیلان امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب و اساتید مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه مستوفی رشت با محکوم کردن اقدامات ضد انسانی در بحرین، گفت: آل خلیفه با تبلیغ وابستگی مردم بحرین به ایران و حزب الله به دنبال ایجاد انحراف در قیام مردم این کشور است.

حجت الاسلام تجدد اظهار داشت: اعتقاد به ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان مسلمان و غیر مسلمان از ارکان سیاست های جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: ایران تنها کشوری است که در میان سایر کشورها نظرات خود را بر ضد مستکبرن عالم در مجامع عمومی همچون سازمان ملل به صورت آشکار بیان می کند.

امام جمعه موقت شهرستان سنگر، نوع غالب حکومت های شکل گرفته درخاورمیانه در پنچ دهه اخیر را موروثی و کودتایی توصیف کرد و افزود: از مهمترین ویژگی های حکومت های موروثی مانندآل خلیفه تاراج ثروت های ملی و مردمی و خرید تجهیزات نظامی برای سرکوب مردم است.

وی با اشاره به این که حدود هشتاد درصد جمعیت کشور بحرین را شیعیان تشکیل می دهند، اظهار داشت: نمونه تبیعیضی که در بحرین علیه شیعیان روا داشته می شود، در دیگر کشور ها به ندرت دیده می شود.

حجت الاسلام تجدد، با تاکید بر مسالمت آمیز بودن قیام مردم بحرین و دوری آنها از هرگونه خشونت، گفت: حکومت مستبد آل خلیفه با فرافکنی در تلاش است که مردم معترض را اراذل و اوباشی معرفی کند که از سوی ایران و حزب الله اداره می شوند تا به این ترتیب زمینه را برای ایجاد انحراف در این قیام های مردمی فراهم کند.

این استاد حوزه علمیه رشت در پایان تصریح کرد: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تا سقوط نظام های دیکتاتوری و قطع دست دخالت آمریکا از این کشورها خاموش شدنی نیست./950/پ202/س
ارسال نظرات