۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۳۵
رییس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

تحقیق در حوزه‌های علمیه نیازمند حرکتی جهادی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اهمیت تحقیقات در جوامع علمی، تحقیق در حوزه‌های علمیه را نیازمند حرکتی جهادی دانست.
حجت الاسلام حسين توسلي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین توسلی، رییس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه خود با اشاره به اهمیت تحقیقات در جوامع علمی، تحقیق در حوزه‌های علمیه را نیازمند حرکتی جهادی دانست.

وی با بیان این‌که تحقیقات در شرایط کنونی یک مسأله و کار معمولی به حساب نمی‌آید، مقام معظم رهبری با تدبیری که به کار بردند، امسال را به نام «جهاد اقتصادی» نامگذاری فرمودند که می‌طلبد محققان حوزوی روحیه جهادی را در این زمینه حفظ کنند.

حجت‌الاسلام توسلی، تحقیقات مناسب را نیازمند هدف‌گذاری درست و مبانی متقن علمی دانست و با بیان این‌که مسؤولان و برنامه‌ریزان دیگر نمی‌توانند با اتکای به ذهن شخصی اقدام کنند، تصریح کرد: نه تنها در پس لایه‌های ظاهری حوادث کشور، بلکه در پس لایه‌های باطنی آن نیز به روشنی می‌توان اهمیت تحقیقات را حس کرد.

وی به روشن شدن فطرت‌های بیدار در عموم مردم و به ویژه ملت‌های مسلمان اشاره کرد و با بیان این‌که تشنگی و عطش نسبت به حقایق دین به خوبی قابل احساس است، گفت: تحولاتی که در حال رخ دادن است، نشان از سرعت بسیار زیاد تغییرات و تحولات در لایه‌های باطنی‌تر مسأله دارد.

رییس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که در فضای کنونی، وظیفه سنگینی بر دوش محققان حوزوی، احساس می‌شود، زمینه‌های تحقیقاتی حوزه‌های علمیه را دارای خلأ دانست و ابراز داشت: اتکای به تحقیق به معنای درست کلمه ضرورتی است که در آینده خود را بیش از هرچیزی نشان خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مأموریت اصلی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تحقیق است، بر کیفیت‌بخشی بیشتر به امر تحقیق تأکید کرد و افزود: از مجموعه‌ای مانند پژوهشگاه انتظار است تا به وضعیت کنونی بسنده نکرده و به صورت جهادی در زمینه تحقیق تلاش کند.

حجت‌الاسلام توسلی با اشاره به قابلیت‌های فراوان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نسبت به دانشگاه‌های دیگر، آن را به سبب فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب دانست و با تقدیر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، از وی به عنوان یکی از استوانه‌های فقهی دفتر تبلیغات اسلامی نام برد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات