۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۵۴۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

امروز کانون‌های قدرت با استفاده از قدرت نرم برای تغییرات فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نقش بسیار مؤثر منازعات و چالش‌های ایمانی و فکری در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: اگر در گذشته قدرت سخت و جنگ سبب تغییرات اجتماعی و سیاسی می‌شد، در دنیای معاصر کانون‌های قدرت با استفاده از قدرت نرم برای تغییرات فکری و فرهنگی، سرمایه‌گذاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام احمد واعظي، رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهشی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که پژوهش باید در خدمت ارتقای فرهنگ دینی و امر تبلیغ قرار گیرد، تربیت مبلغ تخصصی را نیازمند محتوای تخصصی و آموزش تخصصی دانست.

وی به نقش بسیار مؤثر منازعات و چالش‌های ایمانی و فکری در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: اگر در گذشته قدرت سخت و جنگ سبب تغییرات اجتماعی و سیاسی می‌شد، در دنیای معاصر کانون‌های قدرت با استفاده از قدرت نرم برای تغییرات فکری و فرهنگی، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت‌های گسترده جریان‌های فکری مخرب و معاند در مرزهای کشور، این حرکات را در راستای ایجاد تغییرات فکری و فرهنگی جامعه ایران دانست و گفت: متأسفانه بسیاری از دوستان هنوز عمق فاجعه و عمق مسؤولیت خود را به درستی درک نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های علمی عظیمی در کشور و به ویژه در حوزه علمیه وجود دارد، وظیفه حوزویان را نسبت به تقویت مبانی فکری جوانان بسیار خطیر دانست و گفت: مسؤولان استان‌ها و مراکز فرهنگی نسبت به حضور نیروهای فعال برای پاسخ‌گویی به شبهات عطش فراوانی دارند و طلاب نسبت به این عطش فراگیر مسؤولند.

حجت‌الاسلام واعظی خواستار قرارگیری امر پژوهش در خدمت ارتقای فرهنگ دینی و امر تبلیغ شد و گفت: هرچند بخشی از تحقیقات باید تحقیقات بنیادین و نظری باشد، اما همه تحقیقات نباید به این سمت برود؛ چراکه در محیط‌های وهابی‌زده و محیط‌هایی که علیه تشیع فعالیت می‌کنند باید در برابر شبهات وارد شده علیه تشیع، پاسخ‌گو بود.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان پژوهشی احساس وظیفه کنند و اگر توان حضور فیزیکی در مراکز دانشگاهی را ندارند، بخشی از ظرفیت پژوهشی خود را معطوف به رفع نیازهای فکری موجود جامعه و پاسخ‌گویی و تولید محتوا کنند تا کسانی که در صف مقدم این مجاهدت‌ها هستند، دلگرم شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که در مراکز پژوهشی بین هزینه‌ها، خروجی و محصول، تناسبی وجود ندارد بر سرمایه‌گذاری در برخی از عرصه‌ها تأکید کرد و افزود: باید در برخی از عرصه‌های امر پژوهش افق‌گشایی کرد؛ اما متأسفانه هنوز برخی دستگاه‌های حوزه به این درک نرسیده‌ و در این عرصه وارد نشده‌اند.

وی ایجاد تحول در عرصه‌های لغزان را وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی دانست و با تأکید بر ورود محققان به عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی، ابراز داشت: موفقیت دفتر تبلیغات اسلامی در مأموریت‌ها و وظایف خود منوط به آن است که سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ دست به دست هم دهند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات