۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۶۷۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ گشایش نمایشگاه عکس راهیان نور در تبریز و انتشار فراخوان جشنواره داستان نویسی سیره عملی امام خمینی(ره) از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه عکس با عنوان "ره آورد نور" آثار "حسن بلندی کرویق" در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز گشایش یافت.

در این نمایشگاه 92 قطعه عکس با موضوع سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور به نمایش گذاشته شده است.

حسن بلندی از هنرمندان فعال در عرصه نقاشی رنگ و روغن، خوشنویسی و عکاسی در شهرستان ورزقان است.

نمایشگاه یاد شده با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کانون بسیج هنرمندان ورزقان تا سی ام فروردین ماه جاری از ساعت 14 الی 19 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز واقع در سربالایی ولیعصر برپاست.

آثار راه یافته به «جشنواره ادبی نثر معاصر» مراغه معرفی شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از معرفی آثار راه یافته به جشنواره ادبی نثر معاصر در مراغه خبر داد.

احمد دادرس فیاض اظهار داشت: جشنواره‌ ادبی نثر معاصر، به صورت تخصّصی و در موضوعات داستان کوتاه، داستانک، نثر ادبی، نقد و پژوهش داستان و مطبوعات و ادبیّات نمایشی برگزار می شود.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان 183 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که آثار ارسالی از سطح کمی و کیفی مطلوبی برخوردار بودند.

دادرس گفت: 40 داستان کوتاه ، 21 داستانک ، 10 نقد و پژوهش و نیز 31 اثر در حوزه‌ نثر ادبی به مرحله مسابقه جشنواره راه یافته اند.

وی زمان برگزاری این جشنواره را بیست و پنجم فروردین ماه جاری همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری عنوان کرد.

نفرات برتر مسابقه قرآنی فروغ جاودان معرفی شدند

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اهر از اهدای هدایای 10 برگزیده مسابقه مفاهیم قرآنی فروغ جاودان خبر داد.

خسرو اکبری گفت: در این مسابقه قرآنی 400 نفر از گروه های سنی مختلف شرکت کرده بودند که از میان آنان آقایان حسین طوماری ،بیت اله احمد زاده ، علی برزگ، محمد خلیلی ،مهدی ممی پور فرد و خانمها، افسانه مهر آراء ، شیما حسین زاده، معصومه بهروزی ،رباب صفری ،اکرم مقصودی بعنوان نفرات برتر شناخته شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

فراخوان داستان نویسی کوتاه با موضوع سیره عملی امام خمینی‌(ره)

سرپرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از توزیع فراخوان داستان نویسی با موضوع سیره عملی امام خمینی (ره) به منظور چاپ کتاب مجموعه داستان خبر داد.‏

شهرام خدائی گفت: هنرمندان عرصه ادبیات و به ویژه داستان نویسان کوتاه می توانند آثار خود را با موضوع سیره عملی امام خمینی (ره) و با توجه به استانداردهای داستان کوتاه حداکثر تا پایان فروردین ماه سال جاری به حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تحویل دهند.‏

سرپرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: نخستین کتاب مشتمل بر داستانهای منتخب رسیده همزمان با 14 خرداد ماه سال 90 و در سالروز رحلت جانگداز امام امّت در دسترس رهروان آن حضرت قرار خواهد گرفت.‏

شایان ذکر است، علاقمندان جهت شرکت در این حرکت فرهنگی می توانند به حوزه هنری استان واقع در تبریز، چهارراه شریعتی، طبقه فوقانی سینما قدس مراجعه و یا از طریق رایانامه به نشانی ‏admin@artabriz.ir‏ با حوزه هنری مکاتبه نمایند.‏

همایش سراسری علمی و پژوهشی مراغه در گذر زمان برگزار می شود

این همایش در چهار محور شامل جایگاه مراغه در گستره‌ تاریخ و تمدن ایران باستان ، شکوفایی و پویایی فرهنگ و تمدن اسلامی‌، تحولات سیاسی و اجتماعی ایران معاصر ( انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی) و افق‌های آینده توسعه‌ ایران (موانع و راهکارها) برگزار می شود.

موضوعات این همایش در چهار بخش شامل «فرهنگ معارف و علوم» ، «فرهنگ تاریخ و اجتماع» ، «فرهنگ ادبیات» و «فرهنگ هنر» است.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مقررات پذیرش مقاله‌ها در این همایش به نشانی الکترونیکی WWW.Maragheh-Authors.com مراجعه کنند.

همایش سراسری مراغه در گذر زمان تیر ماه 1390 در مراغه برگزار می شود./935/د101/س
ارسال نظرات