۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۷۹۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

فرهنگ و هنر کشور باید در خدمت معنویت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فرهنگ و هنری که در راستای معنویت نباشد، مخرب است و باید از آن دوری کرد و هنرمندان باید با شناخت این مسائل در مسیر معنوی حرکت کنند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران                                                       
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بیست و یکم فروردین، در مراسم تجلیل از اصحاب هنر و فرهنگ این شهرستان افزود: فرهنگ و هنر باید با استفاده از تعالیم دین مبین اسلام در جهت معنویت حرکت کند و جهادی که مستثنی از این امور باشد مخرب و طرد شده است.

وی اظهار داشت: پیشرفت و تعالی عرصه هنر و فرهنگ امروز ما، به واسطه انقلاب و اسلام است و باید قدردان اسلام، نظام، رهبر معظم انقلاب و دولت باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که اسلام در چارچوب گوناگون برای انسان ها برنامه زندگی دارد خاطر نشان کرد: اسلام تنها دین عزا، محرم و گریه نیست بلکه برنامه های شاد و مفرح در آن زیاد است و باید در زمان های مختلف این مراسم با هنرنمایی های هنرمندان ظهور و بروز یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: هنرمندان در سال جهاد اقتصادی با حرکتی جهاد گونه در راه فرهنگ و هنر وارد شوند و توجه به هجمه های مختلف دشمنان نکنند.

وی بیان داشت: اقتصاد وسیله ای برای رسیدن به مطلوب و سعادت است و باید در فرهنگ و هنر نیز با استفاده از ابزار اقتصادی و به دور از حب دنیا و مال دوستی، تنها در جهت اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی گام برداریم تا سعادت واقعی نصیب حالمان شود.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: دشمن در دوران مختلف انقلاب هجمه های مختلف فرهنگی را بر ما تحمیل کرده است اما باید در سال جدید مسیر جدیدی برای مقابله با این حملات و هجمه ها پیدا کنیم تا به سعادت واقعی برسیم.

وی ادامه داد: ارائه و تولید محصولات و گونه های فرهنگی اسلامی و انقلابی از مواردی است که دشمنان را در مسیر راه خود به بن بست خواهد کشاند و باید در این رابطه از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فرهنگ و هنری که در راستای معنویت نباشد، مخرب است و باید از آن دوری کرد و هنرمندان باید با شناخت این مسائل در مسیر معنوی حرکت کنند./950/پ202/ص
ارسال نظرات