۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۷۱۳
آیت الله شبستری:

نقض حقوق بشر در بحرین کاملا مشهود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: پاسخ خواسته‌های مشروع مردم بحرین با آتش و گلوله داده می‌شود، مسلمانان این کشور خواستار آزادی و اجرای احکام الهی هستند، در واقع امروز شاهد نقض حقوق بشر به معنای کامل در بحرین هستیم.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشور بحرین از سوی آل سعود و آل خلیفه اظهار داشت: سرکوب وحشیانیه مردم کشور بحرین در حالی با بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر غرب صورت می گیرد که برخی از سران کشورهای عربی در جنایات بحرین شریک هستند.

وی خاطر نشان کرد: پاسخ خواسته‌های مشروع مردم بحرین با آتش و گلوله داده می‌شود، مسلمانان این کشور خواستار آزادی و اجرای احکام الهی هستند، در واقع امروز شاهد نقض حقوق بشر به معنای کامل در بحرین هستیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: استکبار جهانی و متحدان عربی آن در منطقه راهپیمایی ملت آزاده ایران علیه جنایات دشمنان واقعی اسلام را مداخله در امور داخلی بحرین می‌نامند، این در حالی است که رسالت واقعی هر مسلمان یاری به برادر مسلمان خود است.

آیت الله شبستری تصریح کرد: بیانیه اخیر کشورهای خود فروخته و حکام عرب نشان از جهل و ترس از تخت سلطنت آنان است، سران کشورهای عربی جاه طلبی را به حدی رسانده اند که خواستار جلوگیری دخالت ایران از شورای امنیت هستند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر حضور در صحنه ملت های بیدار مسلمان منطقه با انتقاد از ادعای مداخله ایران در تحولات بحرین گفت: ملت ایران پشیزی ارزش به بیانیه اخیر حکام عرب قائل نیست.

وی اظهار داشت: جوانان تبریزی و آذربایجانی آماده اند اگر رهبر معظم انقلاب صلاح دانستند، در کنار مردم بحرین دستان آل سعود و آل خلیفه را امور داخلی این کشور اسلامی قطع کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن پنجم اردیبهشت سالروز شکست نیروهای آمریکایی در صحرای طبس گفت: ایالات متحده آمریکا با فراهم کردن مقدمات لازم طرح تجاوز به ایران را در سر می پروراند که با یاری خداوند شکست مفتضحانه ای را تجربه کرد.

وی با بیان این‌که حادثه طبس هیمنه پوشالی و حیثیت آمریکا را بر باد داد، گفت: امروز نیز شاهد شکست استکبار جهانی و شیطان بزرگ در منطقه از جمله عراق و افغانستان هستیم.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امیداوریم آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور به معنای کامل اسلامی شده و هر چه بیشتر به سمت اجرای احکام الهی حرکت کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: صحبت از اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها فراوان است؛ اما باید در مقام عمل نیز عینیت پیدا کند چراکه تعلیم و تربیت در کنار یکدیگر معنا خواهند یافت./935/پ201/س
ارسال نظرات