۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۹۱۸
عضو خبرگان رهبری:

سعادت جامعه در گرو تربیت الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری سعادت جامعه اسلامی را در گرو اجرای صحیح احکام الهی و تربیت فرزندانی اخلاق مدار دانست.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر تبریز که در مصلای اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سعادت هر جامعه در گرو پایبندی مردم آن به احکام و ارزش های دینی و الهی است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که بشر امروز با آن روبه‌روست، ریشه در عدم توجه به آموزه های دینی دارد، اگر خواهان سعادت جامعه هستیم بایستی در جهت اجرای صحیح احکام الهی و تربیت فرزندانی اخلاق مدار حرکت کنیم.

امام جمعه تبریز امر به معروف و نهی از منکر را ضامن اجرای احکام الهی دانست و گفت: بی توجهی آحاد جامعه و تعطیلی این فریضه الهی جامعه را به سمت ویرانی و انحراف سوق خواهد داد.

وی خواستار توجه بیش از پیش خانواده های مسلمان به مساله حجاب شد و تصریح کرد: حجاب نه تنها محدودیت نبوده بلکه مصونیت است و عامل مهمی در سلامت اخلاقی جامعه محسوب می شود.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که هر حکم الهی با حکمتی همراه است، خاطر نشان کرد: تمامی احکام اسلام برای حفظ سلامت و سعادت جامعه بوده و اگر مسلمان با فلسفه وجوبی احکام الهی آشنا شوند، با رغبت بیشتری آنها را اجرا می کنند.

امام جمعه تبریز آشنایی دانش آموزان با فلسفه احکام را ضروری دانست و گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در پاسخگویی به شبهادت دینی و عقیدتی کودکان و نوجوانان دارد، البته این امر بدون تعامل مدارس با حوزه های علمیه امکان پذیر نخواهد بود.

وی در پایان ضمن تبریک جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس تبریز گفت: رسیدن به سن تکلیف نه تنها مشقت بار نیست بلکه سعات انسان را با اجرای کامل واجبات و ترک محرمات تضمین می کند.

همچنین فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با تاکید بر الگوپذیری دانش آموزان از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آموزه های دینی و سیره زندگی ائمه اطهار الگویی ماندگار برای دانش آموزان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز خاطر نشان کرد: در سالجاری حدود 25 هزار دانش آموز دختر مقطع سوم ابتدایی و به همین تعداد دانش آموز پسر سوم راهنمایی در استان رسیدن به سن تکلیف خود را جشن می گیرند.

گفتنی است، در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقامه شد./935/پ202/س
ارسال نظرات