۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۲۳۳
رحیم پور ازغدی:

مهجور‌شدن حقیقت قرآن عامل مهم مشکلات مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مهجوریت قرآن کریم، گفت: متاسفانه حقیقت قرآن در امت اسلامی به تشریفات تبدیل شده است.
حسن رحيم پور ازغدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه اولین همایش کشوری مساجد فعال قرآنی که در مشهد برگزار شد، با اشاره به سخن حضرت علی(ع) در مورد حقیقت و باطل، اظهار داشت: ایشان می فرمایند «زمانی خواهد رسید که هیج چیز محق تر از حقیقت و آشکارتر از باطل نخواهد بود» یعنی دین های جعلی و مفاهیم ساختگی به نام خدا و رسول او ایجاد شده و تقلب در امر دین صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که حضرت علی(ع) بیان کرده‌اند‌«دورانی خواهد رسید که هیچ کالایی بی‌خریدارتر از قرآن نخواهد بود»، ابراز داشت: در عصر حاضر این سخن مولا عیینیت بیشتری پیدا کرده است؛ زیرا تجلیل از قرآن به صورت ظاهری صورت می‌گیرد، حفظ قرآن انجام شده و آیین‌های بزرگداشتی برای قرآن برگزار می‌شود؛ اما مفاهیم و ارزش‌های قرآنی خریداری ندارد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: این کلام حضرت می‌رساند در این دوران مفاهیم قرآن از حقیقت خود خارج و در غیر جای خود به کار رفته، تحریف می‌شود و این‌گونه عمل کردن امری عادی و رایج به شما می‌رود.

درحال حاضر تنها نام قرآن در جوامع اسلامی به کار می‌رود

وی با بیان این‌که درحال حاضر تنها نام قرآن در جوامع اسلامی به کار می‌رود، بیان داشت: اگر قرآن در همه بخش‌های اقتصاد، مدیریت، سیاست، قضاوت، تعلیم و تربیت و خانواده پیاده می‌شد، امروز شاهد جامعه‌ای به معنای کامل قرآنی بودیم اما متأسفانه نام قرآن در جوامع است ولی به رسم آن عمل نمی‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به فاصله عمیق بین قرآن و قرآنیون و ملت اسلام اشاره کرد و یادآور شد: اگر قرآن در جامعه اسلامی به معنای کامل پیاده می شد این همه ذلت و ظلمی که به مسلمانان می‌شود را شاهد نبودیم.

وی با بیان این‌که تمام رذایل اخلاقی بهترین شاهد برای مهجوریت قرآن است، تصریح کرد: متاسفانه حقیقت قرآن در امت اسلامی به تشریفات تبدیل شده است.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر این‌که باید ظاهر قرآن حفظ شود، ادامه داد: البته این موضوع گام اول در پاسداشت قرآن است؛ اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد درک مفاهیم و عمل به قرآن است.

برتری قرآن نسبت به کتب سایر ادیان

وی با اشاره به تناقض‌هایی که در انجیل وجود دارد، افزود: تاریخ نگاشته‌شدن هیچ یک از بخش‌های عهد جدید قطعی نیست؛ اما این در حالی است که زمان جمع آوری و ثبت قرآن روشن است و تنها اختلافی که وجود دارد در ترتیب سور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که در زمان حضرت مسیح(ع) هیچ یک از بخش های تورات نگاشته نشده است، ابراز داشت: کوتاه ترین فاصله تاریخی به 20 یا 30 سال بعد از ایشان می رسد لذا از آنجا که متنی که در دست است ترجمه محسوب می شود، حتی اگر نویسنده و زمان نوشتن آن هم معلوم باشد باز هم نمی شود به درستی آن و تحریف نشدن آن اذعان کرد.

توراتی که تحریف شده منشا گسترش فساد اخلاقی است

وی با اشاره به بعضی تحریف ها در تورات گفت: تمام نسبت‌های خلاف اخلاق در تورات به انبیای الهی داده شده است حتی انبیای بنی اسرائیل؛ از این رو می توان گفت توراتی که تحریف شده منشا گسترش فساد اخلاقی است زیرا وقتی در کتابی الهی فساد اخلاقی در مورد انبیا بیان شود مردم نیز دچار فساد و تباهی می شوند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه در زمان تحریف تورات بیان می کردند که باید اخلاقی بودن را از بشری بودن تفکیک کنیم، اذعان داشت: حتی حضرت ایوب(ع) که در قرآن مظهر صبر معرفی شده است در تورات این پیامبر بزرگ مظهر بی صبری معرفی شده است و این در حالی است که در قرآن آیه ای را نمی یابیم که عدالت، عقل، تدبیر و اخلاق انبیا را زیر سؤال برده باشد.

وی عمل به قرآن را موجب رفاه دنیوی و سعادت اخروی دانست و اظهار داشت: در روایات است که اگر قرآن درست خوانده شود، برای غیر مسلمانان نیز حجت خواهد بود.

عدم شناخت قرآن موجب تکراری دانستن آن می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که ما قرآن را تکراری می دانیم زیرا آن را نشناخته ایم، افزود: اما بزرگانی چون علامه طباطبایی به دلیل درکی که از قرآن داشته اند، بیان کرده اند باید هر دو سال یک بار تفسیری بر قرآن نوشته شود که این امر تکراری نبودن مفاهیم الهی را بیان می کند./934/پ201/س

ارسال نظرات