۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۳۸۲
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران:

سازمان های حقوق بشری امتحان خود را در افغانستان، عراق و پاکستان پس داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گفت: دخالت نظامی کشوری خارجی برای سرکوب یک حرکت مردمی آرام در کشور دیگر با هیچ منطقی هماهنگ نیست.
بحرين


حجت الاسلام محمدتقی قندی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: خیزش اسلامی باید مورد رصد بیداران امت اسلام قرار گیرد و قوت ها و ضعف های آن به خوبی شناخته شود.

این محقق حوزه علمیه قم با بیان این که کشورهای منطقه باید هوشیار باشند بیان داشت: در صحنه فعالیت‌های سیاسی و بین‌المللی باید به آگاه‌سازی ملت‌ها توجه و روند بیداری اسلامی را تشدید کنیم .

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران دخالت نظامی در هیچ کشوری را نمی‌پذیرد و تاکید دارد که ملت‌ها راه خود را خودشان انتخاب کنند و البته ایران در راستای تقویت بیداری اسلامی گام برمی‌دارد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به عملکرد قابل نقد مجامع بین‌المللی در ماه‌های اخیر اظهار داشت: سازمان های حقوق بشری امتحان خود را در افغانستان و عراق و پاکستان پس داده اند و ناکارآمد بودن و جهت گیری های سیاسی خود را فاش کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان های بین المللی در جهت منافع استکبار حرکت می کنند، بیان داشت: مردم منطقه باید آگاهی بیشتری نسبت به سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر پیدا کنند.

حجت الاسلام قندی اظهار داشت: مردم بحرین با حضور آرام و گسترده خود در تظاهرات ضد دولتی، خواهان یک جریان آزادی خواهانه و دموکراتیک بودند اما کشورهای غربی نه تنها از این حرکت حمایت نکردند بلکه با چراغ سبز به همکاران خود در منطقه، راه سرکوب مردم را باز کردند.

وی اظهار داشت: دخالت نظامی یک کشور برای سرکوب یک حرکت آرام مردمی در کشوری دیگر با هیچ منطقی هماهنگ نیست.

وی اظهار داشت: امروز به برکت قیام های مردمی بیداری اسلامی مردم افزون‌تر شده است و پوسته ظاهری حقوق بشری و آزادی خواهانه کشورهای استکباری فروافتاده است و ملت ها با چشم باز دروغ گویان را به نظاره نشسته اند./909/

ارسال نظرات