۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۵۳۷
نماینده ولی فقیه در سپاه نکا:

مستند «ظهور نزدیک است» با اعتقادات جامعه بازی کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در سپاه نکا مستند«ظهور نزدیک است» را یک انحراف بزرگ دانست و گفت: مطالب بیان شده در این لوح فشرده با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست.
نماينده ولي فقيه در سپاه نکا
حجت الاسلام باب الله اسفندیاری، مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در سپاه نکا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا «‌مستند ظهور نزدیک است» را یک انحراف بزرگ دانست و گفت: متأسفانه این لوح فشرده با بیان برخی از موارد کذب، با اعتقادات جامعه بازی کرد.

وی به موضع گیری و انتقاد مراجع تقلید و علما نسبت به تولید این گونه تولیدات انحرافی، خاطرنشان کرد: این موضع گیری شفاف مراجع عظام تقلید نشان دهنده غیر واقعی بودن این لوح فشرده است.

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان این که دو مشکل اساسی در این مستند وجود داشته است، خاطر‌نشان کرد: تعیین وقت ظهور و مشابه سازی برای یاران امام زمان(عج) دو مقوله ای است که در این سی دی به آن پرداخته شده که نباید چنین امری اتفاق می افتاد که این دو مسأله بزرگترین انحراف است.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در سپاه نکا گفت: مستند «ظهور نزدیک است» با آموزه‌های دینی ما ناسازگار است و از نظر اعتقادات و دین اسلام هیچ زمانی برای ظهور امام زمان(عج) مشخص نشده است و هیچ‌کس جز خداوند متعال نمی تواند برای زمان ظهور وقت خاصی را تعیین کند.

وی، توزیع این لوح فشرده در جامعه را سبب انحراف در اعتقادات دینی مردم دانست و خاطرنشان کرد: محصولی که خلاف اسلام و اعتقادات باشد، ارزش توزیع و نشر ندارد و نباید دیگران را با آن درگیر کرد بلکه باید راهکار مناسب برای جایگزین کردن مقوله های فرهنگی مناسب برای آن پیدا کنیم.

حجت الاسلام اسفندیاری، شناخت مناسب از مقوله ظهور و اندیشه متعالی انتظار را نیازمند نگاهی عقلی و فطری دانست و خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه زمینه شناخت عمیق جامعه با مقوله انتظار را فراهم کرد.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در سپاه نکا با تأکید براین که جامعه امروز شناخت ضعیفی از انتظار و اندیشه متعالی آن دارد، خاطرنشان کرد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید مؤلفه‌های یک جامعه منتظر را برای اقشار مختلف به گونه ای تأثیرگذار تبیین کنند.

وی، شناخت نسل جوان با اندیشه های مهدویت را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و بیان داشت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا نسل جوان جامعه ما به سوی پدیده های نوظهور و انحرافی نرود.

حجت الاسلام اسفندیاری، با بیان این که فعالیت‌های تخصصی و زیربنایی در حوزه مهدویت قانع کننده نیست، بیان داشت: با توجه به سرمایه گذاری کلان دشمنان در تقویت فرقه های نوظهور و ضاله ما نیازمند یک جهاد در عرصه مهدویت هستیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه ما در رابطه با مدون سازی و این که بابی برای شناخت تخصصی امام زمان‌(عج) باز کنیم، انجام نداده‌ایم و دشمن با استفاده از این غفلت ما در راستای برنامه‌های انحرافی برای شناخت امام زمان‌(عج) برآمده است.

مسؤول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در سپاه نکا تصریح کرد: پرداختن به مقوله مهدویت و ظهور باید اولویت برنامه های دینی و فرهنگی متولیان قرار گیرد و افزون بر برنامه های عمومی به صورت تخصصی در این راستا چاره‌اندیشی و آگاهی‌بخشی صورت گیرد.

حجت الاسلام اسفندیاری ادامه داد: مقوله ظهور و اندیشه از نیازهای اساسی جامعه است که باید در این باره سرفصلی در سطح بسیج و برای آگاهی رسانی در این قشر عظیم جامعه صورت گیرد./950/ت302/س
ارسال نظرات