۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۵۶۱
حزب الله لبنان:

مقامات بحرینی با صدور احکام شیطانی اعدام گور خود را با دست خود کنده اند

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان و تجمع علمای مسلمان جبل عامل لبنان، صدور حکم اعدام برای چهار جوان بحرینی و حبس ابد برای سه تن دیگر را به شدت محکوم کردند.
محکومان بحريني
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته با ابراز رنجش و نگرانی شدید خود نسبت به رخدادهای اخیر بحرین که این کشور را با سرعتی روزافزون به سمت بحران بیشتر می برد، صدور حکم اعدام برای چهار جوان بحرینی را به شدت محکوم کرد.

حزب الله لبنان این احکام را ادامه جنایات روزافزونی دانست که نظام آل خلیفه در بحرین علیه مردم این کشور مرتکب می شوند و افزود: با در نظر گرفتن واقعیت های امروز بحرین، می توان دریافت که این احکام نه احکامی قضایی، بلکه احکامی سیاسی است.

این بیانیه با بی ثمر خواندن تلاش مقامات بحرینی برای قضایی و قانونی جلوه دادن این احکام، تاکید کرد: نظام آل خلیفه هرگز نخواهد توانست حقیقت ظلم و ستمی را که علیه مردم خود به سبب درخواست حقوق مسلم خود، روا می دارد، پنهان کند.

از سوی دیگر، تجمع علمای مسلمان جبل عامل لبنان نیز روز گذشته، صدور احکام اعدام برای چهار جوان بحرینی تنها به جرم اینکه مشتاق اصلاح و آزادای و عدالت هستند را محکوم کرد و گفت: این احکام نشانگر ورشکستگی سیاسی و امنیتی نظام حاکم در بحرین است.

این بیانیه با تاکید بر اینکه ادامه کشتارها، دستگیری ها، تخریب مساجد و حسینیه ها و صدور احکام اعدام نه کمکی به بازآوردن حیثیت از دست رفته حکام بحرین می کند و نه مردم انقلابی بحرین را از پیگیری نهضت خود باز می نشاند، گفت: مقامات بحرینی با این احکام شیطانی، گور خود را با دست خود کنده اند.

این تجمع با ابراز شگفتی نسبت به سکوت کامل جامعه بین الملل و نهادهای رسمی بین المللی و سازمان های حقوق بشر در قبال رخدادهای بحرین، گفت: این سازمان ها تنها آنجا که به سودشان باشد به سخن می آیند و دستگیری گسترده، شکنجه و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع و هتک حرمت انسانیت در بحرین برای آنها اهمیتی ندارد.

این بیانیه در پایان کشورهای اسلامی و آزادگان جهان را به محکوم کردن، خط مشی سیاسی مجرمانه نظام بحرین و اقدام عملی و فوری برای جلوگیری از اجرای احکام اعدام صادر شده در حق چهار جوان بحرینی فراخواند.

گفتنی است که دادگاه نظامی بحرین روز پنجشنبه گذشته پس از محکوم کردن چند معترض بحرینی به قتل دو پلیس در جریان تظاهرات ضد‌دولتی در ماه گذشته، برای 4 نفر از آنها حکم اعدام صادر کرد و 3 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

بحرین از 14 فوریه گذشته صحنه اعتراضات مردمی علیه نظام حاکم و اعمال تبعیض های مذهبی علیه اکثریت شیعه است و در جریان این اعتراضات، خاندان حاکم ضمن فراخواندن نیروهایی از دو کشور امارات متحده عربی و عربستان سعودی، بیش از 35 نفر را کشتند و ده ها نفر دیگر را زخمی کردند و بیش از یک هزار نفر را بازداشت کردند که در این میان، بیش از500 نفر همچنان در بازداشت به سر می برند و حدود 40 نفر از آنان زن هستند./981/ب902/گ
ارسال نظرات