۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۷۰۰
آیت الله نظری با اشاره به دلائل منتشر نشدن رساله رهبری:

کف نفس رهبر معظم انقلاب مرا مرید ایشان کرد / اطاعت آحاد مردم از رهبر انقلاب بی شک به بالندگی و تعالی جامعه می‌انجامد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی جامع، کامل و حکیم یاد کرد و گفت: اطاعت آحاد جامعه از ایشان سبب کمال، بالندگی، پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.
آيت الله نظري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری، از علمای مازندران امروز در جمع پاسداران پادگان قدس استان در ساری، با اشاره به این که در خصوص ملکوتی بودن عالم بحث های دینی و عقلی وجود دارد، گفت: در مقوله عقل انسان باید مطیع باشد ولو این که دین هم نداشته باشد.

وی با بیان این که عده ای از جوامع بشری تکامل داروینی را قبول دارند، افزود: فاعلیت و خاتمیت مورد قبول این دسته نیست و در ادامه عده ای خدا را قبول کردند، اما وجود نبوت را لازم نمی دانند و تنها وجود عقل را الزامی می دانند.

آیت الله نظری با اشاره به این که عده ای همه این ها را قبول دارند و پیامبر گرامی اسلام را نیز ضروری می دانند، افزود: این دسته از افراد امامت را قبول ندارند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که امامت مورد قبول جامعه شیعی بوده و هست، خاطرنشان کرد: شیعیان همه وسایل تکامل یعنی خدا، نبوت عامه و خاصه و ولایت ائمه اطهار(ع)، را پذیرفتند که بعد از ولایت ائمه معصومین(ع) به ولایت فقها و علما می رسیم که مقام ولایت فقیه نیز از همین جا آغاز می شود.

آیت الله نظری، پذیرش مستقلات عقلیه برای هر انسانی را ضروری دانست و با بیان این که این مستقلات نیاز به دین ندارد، تصریح کرد: بر همه انسان ها ضروری است که این موارد را بپذیرد و به آن عمل کند که عدالت یکی از مستقلات عقلی است که هر موجود زنده ای باید در مورد فرد، خانواده و جامعه عادل باشد.

وی با اشاره به این که بوعلی سینا حکمت را به دو عنوان حکمت عملی و نظری تقسیم کرده است، بیان داشت: در حکمت نظری منظور الهیات، طبیعیات و ریاضیات ودر حکمت عملی منظور تهذیب نفس، تدبیرمنزل و سیاست موضون است.

آیت الله نظری، تهذیب نفس را یکی نیازهای مهم و مورد نیاز بشر امروز دانست و گفت: اگر بشریت تهذیب نفس داشته باشد همه مشکلات و ناهنجاری های امروز دنیا مرتفع خواهد شد.

استاد درس خارج فقه حوزه در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن حسن عدالت در سطح جامعه، افزود: برقراری عدالت در جامعه یک مسأله بسیار ضروری است که یکی از ابزارهای مهم آن حسن امانت است و امانت نباید در بازار معاملات لیاقت ذاتی خود را از دست بدهد.

وی، عدالت، صداقت، امانت، محبت، خیرخواهی و خدمت به جامعه را از جمله مستقلات عقلیه دانست و با اشاره به این که متأسفانه بشر امروز هیچ توجهی به این امور ندارد، گفت: هدایت عقلی انسان را به این مسائل می رساند و هدایت شرعی نیز انسان را به یک معنای بالاتر یعنی حسن ابدیت می رساند.

آیت الله نظری با تأکید براین که همه مردم باید درباره این که انسان ابدیت و انعکاس عمل دارد توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: اگر انسان خودش را به خوبی بشناسد دچار انحراف و کج روی نخواهد شد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در زمان غیبت کبری امام زمان(عج) جهان بدون حجت نمی شود، گفت: حجت در این عالم با نبوت ختم و به تکامل رسید و ادر ادامه یازده امام معصوم آمدند که یک نفر ازآنها باید باقی می ماند که همان حضرت ولی عصر(عج) است که بنا به خواست الهی ظهور خواهند کرد.

وی با اشاره به این که هدایت به دو معنا است، ادامه داد: معنای اول ارائه الطریق است که امامان معصوم(ع) راه درست زندگی کردن را به بشر آموختند و معنای دوم رساندن به مقصود است که لازمه آن وجود حجت خدا بر روی کره زمین است.

آیت الله نظری با بیان این که ظهور حضرت حجت(عج) یک مسأله اصلی در دین شیعه است، گفت: در زمان غیبت امام زمان(عج)، تشکیل یک حکومت اسلامی یک ضرورت بود که ملت ایران به خوبی این راه را ادامه دادند و یک فقیه جامع الشرایط از قرآن و روایات زمان حکومت اسلامی را بر عهده دارد.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که هدایت حکومت اسلامی از سوی یک فقیه جامع الشرایط هم در دین، عقل و قانون اساسی نیز وجود دارد، افزود: هدایت جامعه اسلامی از سوی یک فقیه و عالم بالندگی و شکوفایی آن جامعه را در پی خواهد داشت.

آیت الله نظری با بیان این که در جامعه اسلامی کشور باید در سایه راهنمایی های فقیه عادل و مراجع عظام هدایت شود، ادامه داد: امروز نیز حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان یک شخصیتی جامع، کامل، عالم، مدیر و مدبر سکان هدایت نظام اسلامی را برعهده دارند.

وی، تبعیت محض از ولی فقیه زمان را یک تکلیف شرعی دانست و تأکید کرد: امروز بر همه طبقات جامعه اسلامی، کارگزاران نظام و به ویژه قوای سه گانه تکلیف است که از رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیت کنند و رهنمودهای ایشان را فصل الخطاب بدانند.

آیت الله نظری در ادامه سخنان خود با اشاره به خاطراتی از دوران تحصیل خود در حوزه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی، گفت: یکی از اساتید ما در مشهد لقب «شریف الحسبین و نجیب الطرفین» را به مقام معظم رهبری داده بود.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که دودمان و جد رهبر معظم انقلاب اسلامی از علمای بنام و با اصالت خانوادگی بالایی هستند، ادامه داد: جد ایشان نیز دارای کرامت وجود بود و به عبارتی این خاندان از نظر وراثت و نجابت خانوادگی ممتاز هستند.

وی با بیان این که کف نفس و زهد مالی رهبرمعظم انقلاب اسلامی مرا مرید ایشان کرد، بیان داشت: ایشان در خصوص مسأله مرجعیت و نوشتن رساله با وجود حضرات آیات سیستانی، صافی، وحید، مرحوم بهجت و دیگر مراجع عظام تقلید حاضر نشدند رساله بنویسند که این نهایت کف نفس ایشان را نشان می دهد.

آیت الله نظری ادامه داد: ایشان با توجه به این که رهبر یک جامعه عظیم اسلامی هستند خانه شخصی از خود ندارند که بسیاری از ویژگی های بارز امام راحل در ایشان متجلی شده است و این افتخار بزرگی برای شیعه است.

وی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی جامع، کامل و حکیم یاد کرد و گفت: همه آحاد جامعه اسلامی باید بدانند که اطاعت از ایشان سبب کمال، بالندگی، پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود گفت: بنده این حرف را چندین بار گفتم و امروز نیز تکرار می کنم؛ اگر کسی بخواهد نسبت به حضرت آقا تخلف کند و یا نظر بد داشته باشد من پاتوبه خواهم بست و پا در رکاب خواهم برد.

آیت الله نظری با بیان این که نوع مدیریت رهبرمعظم انقلاب اسلامی در طول این مدت بسیار مدبرانه، حکیمانه و عالمانه بوده است، گفت: همه باید بدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها در سایه توسل به قرآن، ائمه معصومین و ولایت فقیه به کاروان سعادت و تعالی خواهد پیوست./950/پ201/س
ارسال نظرات