۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۷۱۲

اساتید حوزه های علمیه تبریز تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، از اساتید حوزه های علمیه خواهران و برادران تبریز تجلیل بعمل آمد.
مراسم  تجليل از اساتيد حوزه علميه تبريز با حضور آيت الله شبستري آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه حضرت ولیعصر(عج)، طالبیه، سفیران هدایت، صادقیه و الزهرا(س) تبریز امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تالار علامه امینی(ره) مرکز مدیریت حوزه های علیمه استان برگزار شد.

آیت الله شبستری در سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، اظاهر داشت: جامعیت شخصیت آن استاد فرزانه الگویی همیشگی برای اساتید حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری لحظه ای برای کسب علوم مختلف درنگ نمی کرد، خاطر نشان کرد: آن علامه بزرگوار نسبت به طلاب و مبلغان حوزه های علمیه بسیار دلسوز بود، چنان که ایشان با برپایی کلاس های مختلف آشنایی طلاب با علوم جدید نسبت به ارتقای سطح دانش آنان اهتمام می ورزید.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه استاد مطهری در علوم مختلف جزو علمای تراز اول معاصر محسوب می شود، تصریح کرد: با این حال وی در برابر امام راحل و ولایت فقیه بسیار خاضع و فروتن بود، به عبارت بهتر شهید مطهری ذوب در ولایت بود.

آیت الله شبستری ولایت مداری استاد مطهری را نه تنها در کلام بلکه در عمل اثبات شده دانست و خاطر نشان کرد: آثار به جای مانده از این شخصیت وارسته مؤید این ادعا است، شهید مطهری برای دفاع از حریم ولایت با انحرافات و افراط و تفریط های گروه های التقاطی مبارزه کرد.

عضو خبرگان رهبری با ببیان اینکه شهید مطهری سدی محکم برابر شبهه افکنان در اسلام ناب محمدی بود، تصریح کرد: به همین علت، منافقان آن استاد برجسته حوزه و دانشگاه را با نهایت مظلومیت به شهادت رساندند و انقلاب اسلامی را از وجود شخصیتی نظریه پرداز و مهذب محروم کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه رسالت حوزه های علمیه را تربیت شخصیت هایی همچون استاد مطهری دانست و اظهار داشت: اساتید حوزه نقشی بسیار بزرگ در شکل گیری شخصیت علمی و معنوی طلاب دارند، از این رو باید نهایت تلاش خود را برای امور اخلاقی و تربیتی طلاب داشته باشند.

وی با باین اینکه استاد مطهری علم و اخلاق را یک جا داشت، گفت: اساتید نباید از مسائل معنوی طلاب در کنار تدریس دروس مختلف غافل باشند، طلاب حوزه های علمیه همواره بایستی ضمن آشنایی با شبهات روز به دنبال پاسخی منطقی برای جوانان باشند.

همچنین حجت الاسلام وثوقی یکی از اساتید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در سخنانی با تشریح ابعاد شخصیتی استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: اساتید حوزه های علمیه پدران معنوی طلاب محسوب می شوند، از این رو همواره بایستی نسبت به مسائل فقهی و معنوی طلاب توجهی ویژه داشته و حساسیت های لازم را به خرج دهند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 83 استاد حوزه های علمیه حضرت ولیعصر(عج)، طالبیه، سفیران هدایت، صادقیه و الزهرا(س) تبریز با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات