۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۷۶۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش‌«‌فاطمیون» در هریس و برپایی نمایشگاه‌«ترنم باران» در دانشگاه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) همایش فاطمیون در هریس برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هریس گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همایش فاطمیون روز پنج شنبه 15 اردیبهشت در مسجد امام خمینی(ره) هریس برگزار می شود.

اباذری افزود: در این همایش حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر سخنرانی کرده و سپس مراسم عزاداری و سوگواری شهادت شفیعه روز جزاء، توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، این مراسم توسط اداره تبلیغات اسلامی با مشارکت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان این شهرستان برگزار می شود.

نمایشگاه «ترنم باران» در دانشگاه تبریز گشایش یافت

نمایشگاه «ترنم باران» به مناسبت ایام فاطمیه با هدف معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی کامل زندگی در نگارخانه شهید آوینی دانشگاه تبریز گشایش یافت.

در این نمایشگاه که با حضور رییس دانشگاه تبریز، جمعی از مدیران و دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد، رندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف از جمله فاطمه (س) در نقش ام ابیها، دخترکامل، همسرکامل و مادرکامل به مناسبت ایام فاطمیه معرفی شده است.

حجاب، شخصیت زندگی اجتماعی حضرت زهرا (س)، دفاع از ولایت، بحث تعلیم و تربیت از جمله بخش های مختلف این نمایشگاه می باشد.

ماکت بندی و وجود سیستم صوتی در هر بخش با توجه به محتوای آن از جمله ویژگی های این نمایشگاه به شمار می رود.

این نمایشگاه تا 20 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 11 صبح الی 17 بعداز ظهر در نگار خانه شهید آوینی دانشگاه تبریز از سوی هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز که تحت نظارت نمایندگی نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه فعالیت می کند، برای بازید علاقمندان دایر شده است.

روز معلم بهانه ای برای ابراز تواضع در مقابل این قشر است

آیت الله محسن مجتهد شبستری با صدور پیامی به مناسبت روز معلم اظهار داشت: 12 اردیبهشت ماه که پس از شهادت معلم بزرگ و حکیم فرزانه آیت الله شهید مطهری ، روز معلم نام گرفت فرصت بسیار مناسبی برای ارج نهادن به مقام والای معلم و تکریم جایگاه بلند تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: گر چه شأن و منزلت معلمان و مربیان، این معماران بنای رفیع دانش و معرفت در میان مردم فهیم ایران اسلامی شناخته شده، اما در این روز و هفته معلم بهانه‌ی مضاعفی برای ابراز تواضع در برابر آنان است.

آیت الله شبستری با قدردانی از تلاش های ارزنده همه معلمان و دست اندرکاران خدوم آموزش و پرورش استان، هفته معلم را بر همه سنگربانان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

نمایشگاه یاس کبود در عجب شیر گشایش یافت

در این نمایشگاه نمایی از شهر مدینه و بخشی از رویدادهای آن دوران به صورت نمادین طراحی و با استفاده از مصالح کاه و گل احداث شده است.

این نمایشگاه تا پایان ایام فاطمیه از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر در محل دانشگاه پیام نور این شهرستان برای بازدید عموم دایر است./935/د101/س
ارسال نظرات