۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۹۵۶

هفدهمین اجلاس سالانه اساتید المصطفی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفدهمین اجلاس سالانه اساتید جامعةالمصطفی العالمیه به همت معاونت آموزش این مرکز علمی برگزار شد.
هفدهمین اجلاس سالانه اساتید المصطفی در قم برگزار شد



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفدهمین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی العالمیه، امروز 15 اردیبهشت‌ماه از سوی معاونت آموزش این نهاد علمی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.
 
در این مراسم که با عنوان «استاد، محور آموزش و تربیت» و به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار می‌شد، حجت الاسلام و المسلمین تحریری با اشاره به مقام استاد، به بررسی جایگاه عالمان از دیدگاه قرآن پرداخت.
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: خدای متعال در دو آیه جایگاه عالمان را در برخورد با دین حق، حمایت از این جایگاه و ترغیب دیگران به این دین، ترسیم کرده است.
 
وی به القائات و دسیسه‌های فراوان شیطان در این مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: القائات شیطان فتنه‌ای در مسیر حرکت عالمان علم است که اگر از آن با موفقیت رد نشوند، بدبخت خواهند شد.
 
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان، معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که استاد، محور آموزش و تربیت است، رسالت جامعةالمصطفی را ایجاد فضایی برای رسیدن به دانش و متخلق شدن به تربیت دانست.
 
وی افزود: وظیفه المصطفی به عنوان یک نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی، ایجاد فرصتی است تا علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی بدون هیچ انفکاکی بتوانند با دانش آشنا شده و در مقام رشد شخصیتی، متخلق به تربیت شوند.
 
در ادامه این مراسم، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی به هفدهمین اجلاس سالانه اساتید قرائت شد که طی آن، رییس جامعةالمصطفی العالمیه، برگزاری چنین مراسمی را فرصتی برای تجلیل از مقام شامخ استاد و سپاسگزاری از خدمات بی‌شائبه و ارزنده آنان دانسته است.
 
وی با بیان این‌که جامعةالمصفی‌(ص) به خیل عظیم استادان و معلمان گرانقدر خود در ایران و سایر کشورها می‌بالد و از خدمات خالصانه یکایک آنان تقدیر و تمجید می‌کند، آورده است: «المصطفی نقش بی‌بدیل و سهم شما آموزگاران دین و دانش را در نشر معارف الهی در عرصه جهانی می‌ستاید».
 
رییس جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از پیام خود تصریح می‌کند: طلاب و فضلای ارجمند و سازمان و دستگاه اداری و آموزشی باید محوریت علم و عالم و معلم را باور و در همه نظام‌ها و تعاملات به آن تجسد بخشند.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم از استادان نمونه واحدهای آموزشی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات