۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۰۳۲
امام جمعه موقت اردبیل:

ولایت حلقه اتصال به توحید است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: نماز بدون توجه به ولایت حضرت بقیت الله و نائب دوران غیبت بی اثر خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين فروغي، امام جمعه موقت اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در جمع عزاداران ایام فاطمیه در تبریز اظهار داشت: تمام سرمایه حرکت دنیوی انسان، محبت اهل بیت(ع) است، باید مراقب این سرمایه کلان بود.

وی با بیان اینکه کمال واقعی در سایه محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محقق می شود، خاطر نشان کرد: انسان اگر به کمال توحیدی توجه نکند، امیال و شهوات دنیوی این سرمایه معنوی را به تاراج خواهد برد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اردبیل خاطر نشان کرد: اگر انسان صرفا به دنبال امیال دنیوی باشد، خدا، پیغمبر، امام و ولایت را تا جایی دوست خواهد داشت که دنیایش را تامین کند که در نهایت با همان تعلقات دنیوی در آخرت محشور خواهد شد.

حجت الاسلام فروغی ولایت مداری را شرط قبولی اعمال دانست و ادامه داد: استغفار و نماز بدون توجه به امام زمان(عج) و نائب دوران غیبت بی اثر خواهد بود، باید نور توحیدی در نماز و عبادات بنده تجلی یابد، این نور با ولایت محقق می شود.

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر اینکه باید سر عشق به ائمه اطهار را یافت، تصریح کرد: انسان جدا از اعمالش نیست، اگر اعمال الهی باشد، انسان سیر معنوی پیش خواهد گرفت، در غیر اینصورت از انسانیت سقوط خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اخلاق حسنه را از ویژگی های مؤمن واقعی دانست و خاطر نشان کرد: مؤمن همواره درصدد فراهم کردن موجبات شادی بندگان و قلب نازنین حضرت بقیت الله است.

حجت الاسلام فروغی در پایان خواستار توجه و الگوپذیری از زندگی سراسر عشق و محبت حضرت فاطمه زهرا(س) شد و تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند بهره مندی از فضائل فاطمی و ترویج فرهنگ ائمه اطهار است./935/پ202/ع

ارسال نظرات