۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۰۶۳
امام جمعه مشهد:

مسؤولان مراقب باشند دشمن‌شادکن نشوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد بیان کرد: عشق به امام، شهید برونسی را به میدان جنگ برد و فدایی انقلاب کرد.
آيت الله علم الهدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علی الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته نماز سیاسی عبادی نماز جمعه که با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه خدا در قرآن می فرماید: شهدا زنده بوده و نزد ما روزی داده می شوند، ابراز داشت: زنده بودن برخی از شهدا لمس شدنی است. 27 سال از شهادت شهید برونسی می گذرد اما همچنان تصویر اخلاص، ایثارگری، رشادت و قهرمانی های او در بینش همه مردم منعکس است.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که این شهید را درک نکرده و یا جوانانی که آن زمان به دنیا نیامده بودند یک هیبت عظیمی از قهرمانی، رشادت، ایثارگری و اخلاص این شهید در برابر بینش شان جلوه گری می کند.

تمام زندگی شهید برونسی در حاشیه ایثارگری در راه امام و انقلاب قرار گرفت

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برونسی از روزی که نام امام را شنید، دلداده امام شد و وقتی او را شناخت همه زندگی اش را فدای امام و انقلاب کرد، یادآور شد: تمام زندگی شهید برونسی در حاشیه ایثارگری در راه امام و انقلاب قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، بر ایثارگری شهید برونسی افزوده شد، بیان داشت: شهید برونسی در زندگی اش دل مشغول چیزی نبود و همه امور را در حاشیه زندگی اش قرار گرفته بود و تنها موضوعی که در وسط میدان بود، فقط خدا و رضای او بود.

امام جمعه مشهد افزود: شهید برونسی تابلو و نمودی برای این سخن مولا علی(ع) است که فرمود: بنده مخلص هر چه ببنید دل مشغولی پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه فضیلت شهیدان بر جای خود محفوظ است اما باید توجه کنیم موفقیت هر شهید و ایثارگری وابسته به یک بستر، ظرفیت و شرایط در زندگانی او بوده است، اظهار داشت: باید دید علت اینکه فردی مثل شهید برونسی همه زندگی اش در حاشیه ایثارگری قرار گرفته چیست و چگونه است که این فرد در نیل به اهداف مخلصانه خود مانعی نمی یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وجود یک همسر فدکار باعث می شود فردی مثل شهید برونسی اینگونه مدارج عالی را طی کند، خاطر نشان کرد: وقتی همه زندگی شهید برونسی در حاشیه فداکاری قرار می گیرد، همسرش بار زندگی را به دوش می گیرد و پرورش فرزندان را عهده دار می شود تا بی پدری را احساس نکرده و آن ها نیز عاشق شهادت بار آیند.

وی به تشکیک در کشف پیکر پاک شهید برونسی در ابتدای امر اشاره کرد و ادامه داد: منشا این تردید سخن خود شهید در آخرین لحظه وداع بود، وی به نزدیک ترین افرادش گفته بود: من دیگر باز نمی گردم، حتی جسد من هم بر نمی گردد، این سخن شهید، سخن رمزداری است.

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این سخن شهید برونسی اخبار غیب نیست بلکه اعلام از یک تصمیم رشیدانه است، اذعان داشت: شهید برونسی، فرمانده بود و به شهادت تمام فرماندهان دوران دفاع مقدس، فرمانده کم نظیری بود. وی همه جبهه را همچون کف دستش می شناخت و می دانست برای ساقط کردن دشمن چگونه به عمق نیروهای دشمن نفوذ کند و در عین جنگیدن قهرمانانه به شهادت هم برسد.

وی تصریح کرد: مسلم است کسی که در عمق نیروهای دشمن می جنگد، انتقال جسد وی امکان پذیر نباشد لذا به خانواده خود بیان می کند جسد من باز نمی گردد اما این سخن بدان معنا نیست که پیکر پاکش هیچ گاه باز نخواهد گشت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اینجا یک سوال است که چرا این بدن بعد از 27 سال بازگشته است، گفت: لازمه زنده بودن شهید این است که مسیر او را پیگیری کنیم. عشق به امام، شهید برونسی را به میدان جنگ برد و فدایی انقلاب کرد.

پیکر شهید برونسی برای بیداری ما بازگشته است

وی با تأکید بر اینکه ولایت در شهید برونسی یک اهرم قوی بود، بیان داشت: شهید برونسی عاشق امام بود از همین رو می توان گفت ولایت دندانه وصل او در عشق به امام و رهبری است. و امروز بعد از 27 سال وقتی این فرد که عاشق ولایت است احساس می کند انقلاب در شرایط بحرانی قرار گرفته و ولایت در مظلومیت است، می آید تا در جامعه موج ایجاد کرده و ما را بیدار کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب در زیر فشار یک پرس دو لبه قرار دارد، تصریح کرد: یک لبه این پرس دشمن و دیگری دشمن شادکن‌ها هستند.

وی به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مسوولان به شدت مراقب باشند آب به آسیاب دشمن نریزند و دشمنان را با جبهه‌ گیری‌ها شاد نگردانند، افزود: این سخن امام از آن روست که رنج دشمن شادی از رنج دشمنی بیشتر است.

مظلومیت رهبر معظم انقلاب همانند مظلومیت جدشان، امیر المومنین(ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مظلومیت رهبر معظم انقلاب همانند مظلومیت جدشان امیر المومنین(ع) است، بیان داشت: یک لبه دشمنی که علیه حضرت علی(ع) بود آتش زدن خانه و مجروح کردن همسرش بود اما لبه دیگر دشمن شادی از سوی کسانی بود که کینه او را به دل داشتند.

وی یادآور شد: حضرت علی(ع) در جنگ احد همه قریش را شکست داد و در احزاب با قهرمانی و دلاوری کل سرنوشت احزاب را علیه کفر رقم زد و همین رشادت ها بود که باعث شد این کینه علیه حضرت علی(ع) ایجاد شود لذا کاری کردند که حکومت علی(ع) سر نگیرد.

رییس ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه لبه دیگر دشمنی علیه حضرت علی(ع) از سوی دشمن شاد کن ها بود، ابراز داشت: آن ها علی(ع) را به دلیل اینکه اینگونه اسیر دشمنی دشمنان شده بود به سخره گرفته بودند، رنج این دشمن شادی ها بیشتر از ناله حضرت زهرا(س)، علی(ع) را آزاد می داد.

گفتنی است، با حضور امام جمعه مشهد و نمازگزاران در بین الصلاتین، بر پیکر شهید برونسی و 9 شهید گمنام نماز اقامه شد./934/پ203/ع

ارسال نظرات