۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۹۰۳

کتاب امام حسین و ارزش های اصلاح و آزادی و عدالت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «امام الحسین(ع) و قیم الاصلاح و الحریة و العدالة» نوشته یکی از علمای شیعه عربستان چاپ و منتشر شد.
کتاب امام حسین و ارزش های اصلاح و آزادی و عدالت منتشر شد
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «الامام الحسین(ع) و قیم الاصلاح و الحریة و العدالة»، (امام حسین و ارزش های اصلاح و آزادی و عدالت) نوشته حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد الیوسف از علمای شیعه قطیف عربستان توسط موسسه دارالمحجه البیضاء بیروت چاپ و منتشر شد.

شیخ عبدالله الیوسف در این کتاب می نویسد: قیام امام حسین(ع) نقطه عطف بزرگی در تاریخ و جامعه، نهضتی در اندیشه و افکار، ناقوس بیداری در دل و جان ها است و تاثیر آن تنها به لحظه وقوعش ختم نشد، بلکه در همه زمان ها تاثیر گذار بوده و نسبت به سایر قیام ها منحصر به فرد است.

وی درباره وظایف مردم نسبت به این نهضت تاکید کرد: در عصر حاضر وظیفه داریم با تمسک به ارزش و اساس نهضت، پیروی از سیره امام حسین(ع)، نشر قیام ایشان، حضور فعال در کارهای حسینی، تالیف کتب و تاسیس سایت های اینترنتی از این نهضت جاویدان محافظت کرده و در نشر آن سهیم باشیم.

حجت الاسلام الیوسف با اشاره به شعار نهضت امام حسین(ع) افزود: هر نهضت و قیامی دربردارنده شعار روشن و آشکاری است و این شعار نشان دهنده و جهت دهنده به قیام است. حضرت اباعبدالله(ع) اعتقاد داشت که عزت و کرامت انسان در پرتو ظلم و استبداد و ستم از بین می رود، بنابر این امام حسین(ع) شعارهای آزادی، کرامت، عزت، شرف و عدم پذیرش استبداد و ذلت و خواری را سر می داد.

این عالم شیعه عربستان امر به معروف و نهی از منکر را از ارزش های اصلی قیام عاشورا ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین مبین اسلام و از فروع این دین به شمار می آید و جامعه در آن زمان در وضعیت بدی بسر می برد امام حسین(ع) برای اصلاح امت و جامعه قیام کرد و همواره بر این امر تاکید داشت.

وی مقاومت در برابر ظالم را از آموزه های دین اسلام برشمرد و تصریح کرد: دین اسلام از مردم می خواهد تا در برابر ظالم بایستند و سر تعظیم و خواری فرود نیاورند، مقاومت ابتدا باید قلبی و سپس زبانی و در نهایت عملی باشد. سرور و سالار شهیدان(ع) نیز در سخنانی که در کربلا بیان کرد نشان داد که برای مقاومت در برابر ظالم به این مکان آمده است و نمی خواهد در مقابل ستمگران سکوت اختیار کند.

شیخ عبدالله الیوسف در بخش پایانی کتاب به نتایج این نهضت پرداخت و بیان داشت: رسوا ساختن متدین نماها، بیداری جامعه، شعله ور شدن قیام ها، سرنگونی نظام اموی و پایداری مدرسه اهل بیت(ع) از مهم ترین نتایج این قیام مبارک بود./980/ب902/گ
ارسال نظرات