۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۰۸۲
خطیب جمعه نجف:

آمریکا در صدد از بین بردن تفکر زوال اسرائیل در میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که آمریکا تلاش می کند تا تفکر زوال اسرائیل را در میان مسلمانان از بین ببرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان روز گذشته اوباما نشان دهنده ناکامی نقشه های آمریکا و آغاز دوره جدیدی نسبت به کشورهای عربی است و دوره خشونت علیه بیداری اسلامی پایان یافته است.

وی درباره تشریح قتل بن لادن توسط اوباما تصریح کرد: نحوه کشته شدن بن لادن که به مدت 5 سال در ساختمانی در نزدیکی پایگاه نظامی زندگی می کرد امری مضحک و خنده آور است و هیچ فردی نمی تواند باور کند که بن لادن تنها با یک تیر به قتل رسیده، سراسر این ماجرا مبهم و شک برانگیز است.

حجت الاسلام قبانچی افزود: سخنان اوباما درباره خروج از عراق نشان داد که آمریکا تمایلی برای خروج از خاک عراق ندارد و نمی خواهد بندهای توافقنامه امنیتی را اجرا کند. خروج اشغالگران خواسته ملت عراق است و آنان نمی توانند به بهانه هایی نظیر حمایت از ثروت های عراق در این کشور باقی بمانند.

خطیب جمعه نجف حمایت اوباما از اسرائیل را محکوم کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به شدت از اسرائیل حمایت کرده و دفاع از این رژیم را وظیفه اصلی خود دانست. آمریکا تاکنون برای یک بار نیز از اسرائیل به دلیل شهرک سازی و موشک باران منازل فلسطینیان انتقاد نکرده است، بلکه از ملت فلسطین و کشورهای عربی خواسته تا این رژیم را به رسمیت بشناسند.

وی تاکید کرد: این سخنان به شدت به نفع اسرائیل است و انصاف در قبال فلسطین و کشورهای اسلامی رعایت نشده و تنها با هدف پذیرش رسمی رژیم صهیونیستی و از بین رفتن اندیشه زوال اسرائیل توسط مسلمانان بیان شد.

سید صدرالدین قبانچی از ساخت بندر مینا در کویت انتقاد کرد و اظهار داشت: تصمیم دولت کویت مبنی بر ساخت این بندر در مرز عراق، ضربه به اقتصاد کشور به شمار می آید و بر خلاف موازین بین المللی، مصالح مشترک و حسن همجواری است و امیدوارم این مساله به دور از خشونت حل و فصل شود.

خطیب جمعه نجف از میزان وزراتخانه های عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: وجود 42 وزراتخانه برای کشوری که جمعیت آن 30 میلیون تن است به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا افزایش تعداد وزارتخانه ها که با هدف راضی ساختن گروه ها و احزاب سیاسی صورت گرفت سوء استفاده از ثروت های کشور و تجاوز به حقوق ملت خصوصا فقرا و محرومان است./980/ب902/گ
ارسال نظرات