۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۱۶۰
در همایش مناسبات حوزه و نظام مطرح شد؛

ناگفته‌های حجت‌الاسلام سقای بی ریا از پشت پرده جریان انحرافی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان ناگفته هایی از پشت پرده جریان انحرافی در دولت، هدف این جریان را انزوای حوزه، روحانیت و تبدیل کردن نقش رهبری و ولی فقیه به عنوان یک جایگاه تشریفاتی و حداکثر در حد نصیحت دانست و بر ضرورت هوشیاری در مقابل این جریان تاکید کرد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در همایش مناسبات حوزه و نظام اسلامی که با حضور طلاب و روحانیان در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، به تبیین رابطه حوزه و نظام پرداخت.

وی با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره رابطه و تعامل حوزه با نظام اسلامی گفت: باید نسبت به تبیین، ترویج و اجرایی کردن منویات و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری هم‌اندیشی کنیم و به طور قطع و یقین خداوند نیز ما را در این راه یاری خواهد کرد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر امت اسلام بخواهد فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند باید از راه یک تشکل وارد شود و یک امت باشد.

حجت الاسلام سقای بی ریا با بیان اینکه امت نیاز به حکومت دارد تصریح کرد: نمی شود انتظار داشت رسالتی جهانی را انجام داد اما حکومت نداشت.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز فضای خوبی برای اظهارنظر طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف فراهم شده است، این فضا راحت به دست نیامده و باید قدر این شرایط را بدانیم و به خوبی از آن استفاده کنیم.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین تاکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب درصدر همه به مساله امر به معروف و نهی از منکر می پردازند و مطالبه می کنند و صاحبنظران در عرصه های مختلف به تبیین این مساله می پردازند.

حجت الاسلام سقای بی ریا موج بیداری اسلامی را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: حرکت عظیمی که این روزها شاهد هستیم پدیده بسیار عجیبی است و نیاز به تحلیل های مختلف دارد، این حرکت ها مبتنی بر حرکت جوانانی است که در صحنه ها و تظاهرات های مختلف حضور دارند.

وی ابراز داشت: حمایت نظام اسلامی از مظلومان جهان و ایستادگی در برابر زورگویان باعث شده که نظام اسلامی به الگوی جامعه جهانی و امت اسلام تبدیل شود.

حجت الاسلام سقای بی ریا با طرح این سؤال که حوزه چه کاری می تواند در این عرصه انجام دهد، ابراز داشت: تاریخ پرافتخار نظام اسلامی نشان از اصالت حقیقی آن دارد و حوزه باید در این نظام نقش ویژه ای بازی کند.

وی با تبیین نقش های مختلف حوزه در نظام اسلامی، تفقه در دین و انذار مردم را از جمله وظایف طلاب و روحانیان دانست و با اشاره به آیه نفر خاطرنشان کرد: سازمان روحانیت باید به دنبال امر به معروف، نهی از منکر و دعوت جامعه و مردم به خیر باشد.

حوزه نباید نسبت به تحولات و مسائل بی تفاوت باشد

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظام مولود و برآمده از حوزه های علمیه است، بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از این حوزه برخاست و توانست این حرکت را ایجاد کند.

وی در ادامه به تحلیل و بررسی مسائل داخلی کشور پرداخت و با بیان اینکه جریان های انحرافی همواره تلاش داشتند روحانیت در انزوا و حاشیه باشد، ابراز داشت: امروز هم گروه های منحرفی هستند که از ریشه، روحانیت را نمی‌خواهند.

این مسؤول حوزوی تصریح کرد: گروه‌هایی همچون نهضت آزادی و ملی گرایان در نخستین گام‌های خود با اصل ولایت فقیه مخالفت کردند و گفتند نظام باید مستقل باشد.

حجت الاسلام سقای بی ریا تاکید کرد: با وجود نقشه ها و توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، هوشمندی جوانان متعهد و انقلابی نگذاشت چنین اتفاقی بیفتد و نه تنها ولایت فقیه تضعیف نشد، بلکه نظام اسلامی به رهبری ولی فقیه به دستاوردهای بسیاری دست یافت و درخشید و حوزه‌های علمیه نیز نقش خود را در این راستا ایفا کردند.

وی تاکید کرد: امروز ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در مقام و جایگاهی برجسته قرار دارد و با آگاهی، تدبیر و دوراندشی و مهارت، فتنه ها را مهار می‌کنند.

حجت الاسلام سقای بی ریا بیان داشت: از سخنان و حرف های گروه و جریان انحرافی بر می آید که در نهایت می‌خواهد به طور کلی روحانیت را کنار بگذارد از این رو می‌گویند ولایت فقیه باشد اما جز نصیحت کاری نکند.

وی بیان داشت: گاهی می گویند ولایت فقیه بدون مردم شمشیری است که تیغه ندارد یا این که ولایت فقیه نباید در امور دخالت کند، البته این مساله را با تعابیر مختلف بیان می کنند، عده ای هم بدون اینکه به ملزومات آن توجه کنند، این مساله را بیان می کنند و می گویند خود امام زمان دارد کشور را اداره می کند و ما نیازی به ولی فقیه نداریم.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین با اشاره به هشدار آیت الله مصباح یزدی در خصوص جریان انحرافی، بر ضرورت هوشیاری در قبال این جریان تاکید کرد.

حجت الاسلام سقای بی ریا ابراز داشت: مقام معظم رهبری تدبیر بسیاری زیبایی کردند و قبل از اینکه این انحراف پخش شود آن را جمع کردند.

وی اضافه کرد: به برکت این روشنگری، شخصی که ریشه انحراف است با آن کارها و روابط خاص و عقاید ویژه ای که دارد اهداف و نقشه هایش روشن شد، البته باید هنوز حواسمان جمع باشد.

افرادی که از جریان انحرافی حمایت کردند باید جبران کنند

حجت الاسلام سقای بی ریا بیان داشت: آنهایی که از جریان انحراف حمایت کردند باید جبران کنند، نه اینکه بتازند و جلو بروند و به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان ناگفته هایی از نقشه ها و طرح های جریان انحرافی افزود: راس جریان انحرافی گفته بود شش سال اول، زمان مدارا با نظام اسلامی است و دو سال آخر، زمان ساختار شکنی است. اینها قصدشان این بود که نظام را با چالش مواجه کنند.

حجت الاسلام سقای بی ریا ابراز داشت: اگر این گونه باشد آنها یک روزی هم در برابر مقام معظم رهبری می‌ایستند از این رو باید در این خصوص هوشیار، مراقب و مواظب باشیم.

وی افزود: حوزه های علمیه و روحانیت باید در این شرایط چشم بیدار و ذهن هوشیار نظام باشند، تحولات را رصد کنند و ساده از کنار آن نگذرند و نقش خود را در روشنگری و هدایت مردم و جامعه به درستی ایفا کنند.

رفوزه شدگان از سوی ملت با طرح آشتی جلو آمده اند

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه به ماهی گیری جریان های انحرافی و فتنه‌گران از اتفاقات اخیر گریزی زد و گفت: البته کسانی که خودشان رفوزه شدند و زمانی در راس امور بودند و کشور را به لبه پرتگاه بردند، امروز فکر می کنند جایگاه پیدا کرده اند.

وی بیان داشت: اینها کور خوانده‌اند، حافظه قوی ملت ایران خیانت های اینها (اصلاح طلبان) نسبت به نظام را فراموش نمی کند، دست اینها به خون برخی از جوانان تا مرفق آغشته است چطور می خواهند به صحنه برگردند و با طرح آشتی جلو بیایند.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین خطاب به کسانی که با طرح آشتی به دنبال چشم پوشی از ظلم ها و جنایات فتنه‌گران در حق مردم و نظام هستند، تاکید کرد: بدانید و آگاه باشید ملت و نظام شما را نخواهد بخشید.

حجت الاسلام سقای بی ریا بیان کرد: در تمام این مدت آن کسی که پیروز صحنه بوده و هست، امت اسلامی و جوانان مؤمن و حزب اللهی بوده‌اند که همواره نظام بر دوش آن ها حرکت کرده و در فتنه ها جلوتر از خواص حرکت کرده‌اند و امروز هم تابع رهبری هستند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات