۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۱۹۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح موزه علم و فقاهت در تبریز و افزایش دو برابری اعتبارات قرآنی آذربایجان شرقی از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با هفته گرامیداشت میراث فرهنگی نخستین موزه علم و فقاهت کشور در تبریز افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این موزه طی روزهای آینده با حضور متولیان دینی و فرهنگی استان در یکی از خانه های قدیمی و مرمت شده تبریز کار خود را آغاز خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: این موزه برای نخستین بار در کشور با هدف نمایش تاریخ و تمدن شیعی منطقه آذربایجان به ویژه شهر تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع افتتاح می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ادامه داد: این موزه ضمن نمایش آثار و تصاویر علما، فقها و مجتهدان تاریخ تبریز، به معرفی زندگانی مفاخر دینی آذربایجان خواهد پرداخت.

اعتبارات قرآنی آذربایجان شرقی دو برابر افزایش یافت

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان ملکان افزود: سال گذشته اعتبار قرآنی استان کمتر از 900میلیون ریال بود که این رقم در سال جاری به بیش از یک میلیارد و نهصد میلیون ریال افزایش یافت.

وی اظهار داشت: اعتبار عمرانی در زمینه قرآن برای احداث موسسات قرآنی همان مبلغ یک میلیارد ریال سال گذشته بوده و افزایشی در این زمینه ندارد.

حجت الاسلام عظیمی از اعزام 200 نفر از فعالان قرآنی استان به حج عمره در سال جاری خبر داد و گفت: برای اولین بار این افراد بدون نوبت به مکه معظمه اعزام خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تعداد سهمیه ملکان در این مورد را شش نفر اعلام کرد و افزود: این کار به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و هر سال بر تعداد اعزام شدگان اضافه خواهد شد.

وی، همچنین تعداد موسسات قرآنی استان را 150موسسه و تعدادخانه های قرآنی را 92خانه بیان کرد و گفت: از این تعداد سه موسسه و20 خانه قرآن در شهرستان ملکان فعالیت دارند.

بی عفتی، دغدغه زنان متعهد ایران اسلامی است

بسیج جامعه زنان آذربایجان شرقی با صدور بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، تصریح کرده است: گسترش مظاهر بی عفتی و بدحجابی در حال حاضر دغدغه اصلی و مهم زنان متعهد و مومن ایران اسلامی است.

در این بیانیه آمده است: عدم رعایت این مسایل در واقع پشت پا زدن به ارزش های الهی و دستور صریح قرآن در مورد لزوم رعایت حریم حجاب و عفاف می باشد.

این تشکل، از مسؤولان فرهنگی و انتظامی خواسته، علاوه بر آموزش تعالیم قرآنی حجاب، با مظاهر بدحجابی و بی غیرتی و فساد که آرزوی استکبار جهانی در ترویج فحشا و منکر در جامعه اسلامی می باشد به شدت برخورد قاطع و انقلابی کنند.

بیانیه مذکور، با اشاره به شخصیت ممتاز حضرت فاطمه (س)، ادامه می دهد: آن شیر زن علاوه بر ایفای نقش همسر و مادری نمونه در خانواده، به عنـوان مبارزی تمام عیار در مقابل فتنه گران زمان خویش ایستاد و خط دفاع از امام زمان خویش را به تمام عالمیان ترسیم نمود.

ترویج آموزه های دینی عامل افزایش توانمندی دانشجویان می شود

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه  آینده در دانشگاه ها حساس تر است.
علمیه طالبیه در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور مراغه افزود: جایگاه تعلیم و و متفکر و ترویج آموزه های دینی و اسلامی موجب افزایش توانمندی های علمی و فرهنگی دانشجویان می  تربیت در پرورش نسل های
وی اضافه کرد: اساتید در دانشگاه ها، با تربیت افراد اندیشمندشوند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها اظهار داشت: اساتید وظیفه سنگینی در فرهنگ سازی و افزایش توانمندی های علمی برای رسیدن به قله های پیشرفت دارند./935/د101/س
ارسال نظرات