۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۷۵۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اندیشه‌های ناب امام راحل‌ بنیان‌های فکری غرب را متلاشی کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، جوامع اسلامی را تشنه اندیشه‌های ناب امام راحل دانست و گفت: امروز گفتمان امام خمینی(ره) الگوی بسیاری از جوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی قرار گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمين مختار امينيان، نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین مختار امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه ستاد ارتحال امام در آستانه اشرفیه، انقلاب اسلامی ایران را معجزه قرن نامید و با بیان این که این انقلاب با از خود‌گذشتگی شخصیت‌های برجسته‌ای همچون امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، گفت: رهبری امام راحل بر نهضت عظیم اسلامی و همراهی روحانیت و حضور مردم سبب پیروزی این انقلاب شد.

وی، انقلاب اسلامی ایران را متمایز از دیگر انقلاب‌ها دانست و با بیان این که دارا‌بودن یک رهبری بیک مرجع دینی ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از انقلاب‌ها در طول تاریخ شکل گرفته اما فقدان رهبری مدیر و شایسته سبب شده که به پیروزی نرسند و ابتر باقی بماند در حالی که امام خمینی‌(ره) به عنوان یک مرجع دینی بزرگ و رهبری با درایت و شجاع که از نظر اخلاقی نیز سرآمد روزگار بود توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

نماینده مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی (ره) با رهبری نهضت عظیم اسلامی یک تحول فکری و سیاسی گسترده در دنیای اسلام به وجود آورد، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل سبب شد نهضت های اسلامی درسطح دنیا به ویژه کشورهای خاورمیانه جان تازه ای بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین امینیان، خود باوری واعتماد به نفس را دو هدیه بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به همه ملت های آزادی‌خواه دنیا دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل با رهبری انقلاب اسلامی یک روحیه اعتماد به نفس تازه ای در جهان اسلام به وجود آورد.

امام جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به این که سیره امام راحل در برخی از کشورهای غیر اسلامی نیز مورد توجه ملت ها قرار گرفت، بیان داشت: این این جوامع شخصیت ها و نهضت ها با الگو پذیری از این انقلاب و سیره امام راحل(ره) حرکت های خود را برای رهایی از نظام‌های سلطه آغاز کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خیزش‌های اسلامی در منطقه از آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: این حرکت‌های اسلامی امروز جان استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را به لرزه انداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین امینیان با بیان این که نظام سلطه بیش از سه دهه است که تلاش و سرمایه خود را برای براندازی نظام اسلامی به کار گرفته است، گفت: وحدت و همدلی ملت ایران و تبعیت کامل آنها از ولایت فقیه همه توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کرده است.

امام جمعه آستانه اشرفیه، وحدت و همدلی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و با اشاره به این که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در جوامع اسلامی به ویژه کشور ما هستند، خاطرنشان کرد: آحادجامعه اسلامی باید گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب در جهت رسالت تعیین شده گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل، این ایام را بهترین فرصت برای تبیین اندیشه های متعالی امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی مربوط به یک دوران نیست بلکه منشوری کامل و جامع برای همه نسل ها و دوران ها است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که اندیشه های ناب امام راحل نباید تنها در کتاب ها باقی بماند، تأکید کرد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید ابعاد ناشناخته آرا و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را برای آحاد جامعه اسلامی تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین امینیان، جوامع اسلامی را تشنه اندیشه های ناب امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: امروز گفتمان امام خمینی(ره) الگوی بسیاری ازجوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی قرار گرفته است./950/پ202/س
ارسال نظرات