۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۹۸۱
جانشین رییس پ‍ژوهشگاه بین المللی المصطفی:

خاستگاه بیداری ملت‌های اروپایی از بیداری انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ جانشین رییس پ‍ژوهشگاه بین المللی المصطفی در رابطه با خاستگاه بیداری ملت ها بیان کرد: خواستگاه بیداری ملت های اروپایی امتداد بیداری کشورهای اسلامی است که بیداری کشورهای اسلامی امتداد بیداری انقلاب اسلامی است.
خاستگاه بیداری ملت‌های اروپایی  از بیداری انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری، جانشین رییس پ‍ژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، امروز در نشست علمی با موضوع بررسی و تحلیل حرکت بیداری در اروپا که در سالن اجتماعات پژوهشگاه بین المللی المصطفی (ص) برگزار شد، گفت: اهمیت این نشست جدا از جایگاه سیاسی مقام معظم رهبری نشان می دهد که تحلیل های ایشان در مسئله بیداری ملت اروپا حکیمانه و با تدبیر است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: تحلیل مقام معظم رهبری را در چند گزاره دسته بندی کرد که می توان بیداری ملت های اروپایی علیه زمامداران اروپا، پیروی نکردن از سیاست های اروپا و تغییر بنیادین در نظام های سیاسی اروپا نام برد.

وی در رابطه با خاستگاه بیداری ملت ها بیان کرد: خاستگاه بیداری ملت های اروپایی امتداد بیداری کشورهای اسلامی است که بیداری کشورهای اسلامی امتداد بیداری انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی کوهساری در بیان عوامل تاثیرگذار در این بیداری عمومی گفت: عوامل متعددی می تواند دخالت کند که محور اساسی و تاثیرگذار در کشورهای اروپایی می شود.

وی در شکل گیری افکار علیه نظام استکباری گفت: افکار جدیدی که علیه نظام استکبار شکل می گیرد مسئله فلسطین و نوار غزه یکی از عوامل می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: اختلافات بین نظام امریکا و اروپا باعث بروز بحران های در سطح کشورها شده است که می توان حرکت یکجانبه امریکا در مسئله افغانستان و عراق و سیاست های مربوط به ایران و حمایت بی شائبه امریکا از اسرائیل باعث بروز اختلافات در بین ملت ها شده است. /929/پ203/ص
ارسال نظرات