۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۲۶۹
دبیرکل حزب الله لبنان (3):

آیت الله خامنه ای با درایت و شجاعت دشوارترین نبرد امت اسلام با استکبار جهانی را رهبری کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در همایش بین المللی «نوآوری و اجتهاد فکری از دیدگاه آیت الله خامنه ای» به بررسی دیدگاه های رهبری معظم انقلاب پیرامون رخدادهای مختلف منطقه و جهان پرداخت.
سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در همایش بین المللی «نوآوری و اجتهاد فکری از دیدگاه آیت الله خامنه ای» با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری پیرامون اوضاع منطقه پس از حوادث یازدهم سپتامبر 2001، دگرگون شدن پیمان ها و قطعنامه ها و افکار عمومی در آن دوره را خاطرنشان ساخت و گفت: بسیاری معتقد بودند که منطقه ما وارد دوران آمریکایی شده است و در سایه سیطره مستقیم آمریکا قرار گرفته است و وضع تا یک قرن یا دو قرن بعد به همین صورت خواهد ماند. برخی نیز جنگ های آمریکایی را به جنگ های صلیبی تشبیه می کردند و دوران اشغالگری را با آن دوره مقایسه می کردند. من در آن هنگام به ایران سفر کرده بودن و خدمت امام خامنه ای رسیدم و جویای دیدگاه ایشان شدم و بر خلاف آنچه در منطقه شایع بود و بسیاری از حکومت ها و نیروهای سیاسی در اندیشه مدیریت اوضاع خود در منطقه بودند و به گفته ایشان برخی از مقام های ایرانی نیز از ایشان خواسته بودند که در پرتو رخدادهای آن زمان به فکر سازش با آمریکا باشند که با مخالفت ایشان روبرو می شدند، به من گفتند که نگران نباشید؛ چراکه ایالات متحده آمریکا به اوج خود رسیده است و این نقطه آغاز افول اوست و هنگامی که به افغانستان و عراق بیایند به ته دره کشیده خواهند شد و این آغازی خواهد بود برای پایان آنها و پروژه های شومشان در منطقه و شما نیز باید بر این مبنا عمل کنید.

به گفته سید حسن نصرالله، رهبری انقلاب در ادامه ابراز داشتند که دولت آمریکا هنگامی که توان حمایت از منافع خود در منطقه از گذرگاه حکومت های وابسته به خود را از داده است و مجبور شده است که با نیروهای نظامی و ناوگان های رزمی خود به منطقه بیاید، این امر نشانگر ضعف آمریکا و نیز جهل حاکمان منطقه به خواسته ملت های خود که در فرهنگ جهاد و مقاومت بار آمده اند است و از این رو، جایی برای نگرانی وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با ابراز اینکه می توان گفت امت اسلام طی سال گذشته با شدیدترین جنگ خود در رویارویی با آمریکا و همپیمانانش روبرو شد، افزود: آنها با تمام امکانات و نیروهای خود به میدان نبرد آمدند تا بر منطقه سیطره یابند و دولت های محور بازدارندگی را سرنگون سازند، اما امام خامنه ای در این سخت ترین نبرد، رهبر رویارویی با دشمن بود و این امر نیازمند شجاعت، درایت و حکمت بالایی است و حتی امروز نیز بسیاری از جنبه های این جنگ همچنان در پرده است.

وی با بیان اینکه امام خامنه ای معتقد هستند که اسراییل رو به زوال است و پایان این مسیر بسیار نزدیک است، افزود: ایشان معتقد هستند که جریان سازش به جایی نخواهد رسید و رخدادهای پیرامون ما چه در فلسطین و چه در منطقه از راهپیمایی های مردمی به سوی مرزهای فلسطین گرفته تا جنبش های انقلابی و نیز خیزش دوباره فلسطینی ها که نشانگر اراده پولادین و عزم راسخ این ملت مجاهد است، دلیلی است بر اینکه ملت فلسطین اشتیاق عظیم و امید بالایی برای بازگشتن به سرزمین خود دارد و می توان گفته های امام خامنه ای پیرامون اسراییل را می توان با توجه به عقب نشینی آمریکا و دستاوردهای مقاومت و ارزیابی تجربه جنگ تابستان 2006 و جنگ غزه به خوبی درک کرد و اینگونه درخواهیم یافت که اسراییل رو به زوال است و این ارزیابی درست مبتنی بر خوانش درست واقعیت های منطقه و شجاعت این رهبر بزرگ است.

سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود گفت: در این همایش باید به احترام در برابر جوانان و آوارگان فلسطینی که در مرزهای سوریه با جولان اشغالی تجمع کردند و پافشاری خود بر مسیر مقاومت و عزم و اراده راسخ خود برای بازگشت را به همگان نشان دادند، بایستیم. از سوی دیگر، این حادثه پایبندی و حمایت کامل واشنگتن از تأمین امنیت رژیم صهیونیستی را آشکار ساخت، همان واشنگتنی که پیوسته از حقوق بشر و آزادی سخن می گوید. خون های پاک فلسطینیان که روز گذشته ریخته شد شاهد دیگری است بر بیداری سیاسی و تاریخی که امام خمینی(ره) و پس از وی امام خامنه ای بنیانگذار آن بودند./981/ب902/گ
ارسال نظرات