۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۲۸۸
مدیر رادیو معارف:

کسب فضایل اخلاقی و خودسازی معنوی مقدمه تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف گفت: تبلیغ‌های زودرس آسیب زاست، از این رو مبلغان باید قبل از تبلیغ، خودسازی معنوی و روحی داشته باشند و فضایل اخلاقی لازم را که مقدمه تبلیغ است کسب کنند.
حجت الاسلام لطفي نياسري زييس راديو معارف


حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: درس های متداول حوزه به جز دروس رشته های تخصصی، در راستای تبلیغ و کار تبلیغی نیست، اگر کسی بخواهد به امر تبلیغ بپردازد باید یا وارد رشته های تخصصی حوزه شود یا در مراکز موازی همچون دانشکده صدا و سیمای و دیگر مراکز به تحصیل بپردازد یا به صورت شخصی علم تبلیغ دینی را کسب کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های عمومی پودمانی تبلیغ در برخی از مراکز حووزی افزود: برگزاری این دوره‌ها در افزایش مهارت‌های بینشی و روشی مبلغان تأثیرگذار است، اما لازم است تبلیغ دینی به سمت تخصصی شدن برود و از نظر کمی و کیفی نیز رشد کند.

این فعال عرصه رسانه خاطر نشان کرد: تبلیغ تخصصی در ساحت‌های مختلفی همچون تبلیغ در فضای مجازی، رسانه‌های صوتی و تصویری و تبلیغ مکتوب از نیازهای امروز جامعه است برای همین باید مبلغانی به صورت ویژه برای حضور در این فضاها آموزش دیده و تربیت شوند.

وی یادآور شد: اگر گفته می‌شود حوزه و نظام جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن به همه دنیا دارد، لازمه آن پرداختن تخصصی به همه امور است و لازمه پرداختن به همه امور داشتن علم و آگاهی است.

حجت الاسلام لطفی نیاسر تأکید کرد: آشنایی با شیوه‌های مختلف تبلیغی در فضاهای مختلف تبلیغی و آشنایی با علوم حوزوی همچون تفسیر قرآن و شناخت حدیث به صورت کامل بخشی از علومی است که مبلغان باید قبل از آغاز تبلیغ با آن آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اگر طلبه ای وارد فضای تبلیغ شود بدون این که بداند حرف دین در عرصه‌های مختلف چیست،‌ نه تنها ثمری ندارد بلکه به حوزه و روحانیت آسیب وارد می‌کند، از این رو طلاب باید با بحث‌هایی که پس از گذشت سال‌ها تدریس در حوزه‌های علمیه، جزو دروس جنبی حوزه محسوب می شود همچون تفسیر قرآن و علوم حدیث بیشتر آشنا شوند.

مدیر رادیو معارف با بیان این که میان تبلیغ در دنیای کنونی با تبلیغ دینی تفاوت های بسیاری وجود دارد ادامه داد: تبلیغ در دنیای کنونی به معنای فریب دیگران، غلو و عالی نشان دادن یک کالای کم ارزش است، در حالی که تبلیغ دینی دربردارنده هیچ یک از این فریبکاری ها و نکات منفی نیست.

وی با اشاره به شعر «ذات نایافته از هستی بخش، کی تواند که شود هستی بخش» ابراز داشت: اگر علوم حوزوی و دینی بر جان و دل مبلغان ننشسته باشد، نخواهند توانست این بحث‌ها را به دیگران منتقل کنند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر در پایان با اشاره به تعبیری از امام راحل(ع) که فرموده بودند «قبل از روی آوردن جامعه به شما، آدم شدن را تمرین کنید» گفت: تبلیغ‌های زودرس آْسیب‌زاست، از این رو مبلغان باید قبل از تبلیغ، خودسازی معنوی و روحی داشته باشند و فضایل اخلاقی لازم را که مقدمه تبلیغ است، کسب کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات