۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۳۲۰
حجت الاسلام شجونی:

بشر امروز مخاطب اندیشه‌های ناب امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: ‌امام خمینی(ره) انسان والامقامی بود که در اندیشه‌های نوگرایانه خود تمام بشر زمین را مخاطب خود قرار می داد.
حجت الاسلام جعفر شجوني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام‌ جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، روز گذشته در همایش بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی‌(ره) که با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و کانون اسلامی دانشجویان واحد رشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت برگزار شد، با برشمردن ویژگی‌های امام راحل اظهار داشت: مردم ایران از زمانی که اسلام را پذیرفتند همه هستی خود را در این راه گذاشتند تا زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی افزود: ایرانی در عین ایرانی بودن خود و توجه به تاریخ گذشته‌اش دارای ارزش‌های اسلامی است زیرا اسلام بالاتر از هر چیز دیگری است.

دبیر کل جامعه وعاظ تهران با بیان این که برخی تعصب‌های نابه‌جا از ویژگی‌های افراد نادان و کم‌سواد است، تصریح کرد: هیچ‌کس از دوستی و رفاقت با کشورهای غربی و آمریکا سودی نبرده است.

وی ادامه داد: انگلیس با استثمار هند ارزش‌های اسلامی هزار ساله این کشور را از بین برد و موش و گاو و قورباغه‌پرستی را برای ملت آن به ارمغان برد.
 
حجت الاسلام شجونی با اشاره به این که آمریکا و دول غربی و اروپایی آبروی دموکراسی در جهان را برده‌اند، افزود: امروزه جهان معاصر جایی برای مکاتب دست‌ساز بشری نیست و اندیشه و مکتب مهدویت در حال فراگیر شدن است و مردم دنیا در انتظار این هستند تا یک منجی مصلح آزادی را برایشان به ارمغان آورد.

وی با بیان این که دانشجویان باید روی داشته‌های خود بیشتر مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان نباید تنها ادای افراد روشنفکر را درآورند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با بیان این که انسان حق ندارد آنچه را که از ظرفیت درک آن عاجز است، منکر شود، خاطرنشان کرد: ما همواره امامان و ائمه و بزرگان خود را با مصیبتشان شناخته‌ایم در حالی که از بیان علوم آنها تمام کتابخانه‌های دنیا عاجز مانده‌اند.

وی با اشاره به این که اسلام دین کامل و سرنوشت‌سازی است، افزود: خداوند از انسان طبق آیات قرآن خواسته تا در روی زمین متواضع و فروتن راه برود و هرگز به ظلم و فساد تن در ندهد و زنان مسلمان با حفظ عفت و حیا زمینه سوء استفاده را به مردان ندهند.

حجت الاسلام شجونی، رفاقت با ظلم را دارای سرانجام خوبی ندانست و تصریح کرد: عاقبت رژیم پهلوی رفاقت او با اجانب بود که هرگز از ذهن تاریخ پاک نمی‌شود.

وی، امام خمینی‌(ره) را مبارزی آگاه و شجاع معرفی کرد و بیان داشت: مبارزه با سلطنت شاهنشاهی، جنگ با سلطه‌گران شوروی، جنگ با آمریکا و متعصبان داخلی از جمله کارهای درخشان امام‌(ره) در طول حیات ایشان است.

دبیر کل جامعه وعاظ تهران با تأکید بر این که دانشجویان اطاعت از ولایت فقیه را از دست ندهند، اظهار داشت: این انقلاب برای به ثمر رسیدن تنها 36 هزار دانش‌آموز شهید داده است که ما باید پاسخگوی خون این شهیدان باشیم.

وی افزود: همه ادیان در دنیا در عمق باور خود ولایت فقیه را باور دارند و از روی ظلم و جهل و غرور با آن مخالفت می‌کنند.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به این که امام راحل شخصیتی بزرگ بود که دنیا در نظرش کوچک به نظر می‌رسید، افزود: ما نیامده‌ایم در این دنیا به هر قیمتی زندگی کنیم بلکه آمده‌ایم تا قیمت و ارزش پیدا کنیم.

وی با بیان این که مردم نباید به جهالت برگردند، اظهار داشت: بیداری اسلامی برگرفته از اندیشه‌های امام راحل است و باید این پرچم را در دنیا برافراشته کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در ادامه این همایش با اشاره به نقش روحانیان مبارز در پیروزی اتقلاب اسلامی اظهار داشت: اسلام و حکومت اسلامی پدیده الهی است که با به کار بستن آن سعادت خود و نسل آینده در دنیا و آخرت ممکن می‌شود.

حجت الاسلام سید علی میر ابراهیمی، رییس دانشگاه آزاد واحد رشت با بیان این که نسل های آینده در تاریخ خواهند دید که دو رکن اصلی انگیزه الهی و مقصد عالی اسلامی حکومت اسلامی رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، خاطر‌نشان کرد: امام خمینی(ره) انسان والامقامی بود که در اندیشه‌های نوگرایانه خود تمام بشر زمین را مخاطب خود قرار می داد.

حجت الاسلام میر ابراهیمی با تاکید بر این که دانشجویان ابعاد مختلف شخصیتی اما راحل را به خوبی مطالعه کرده و الگو قرار دهند، ادامه داد: بیداری اسلامی امروز خاورمیانه مرهون اندیشه های سیاسی و عبادی امام(ره) است و وظیفه حفظ و حراست از این آرمان بزرگ بر عهده تک تک آحاد ملت به ویژه دانشجویان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با اشاره به این که دور نگه داشتن دانشگاه ها از هر گونه انحراف از سفارش های مهم امام راحل است، تصریح کرد: امام (ره) در این زمینه به دانشجویان و دانشگاهیان توصیه می کردند که مواظب توطئه های دشمن باشند .

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از متفاوت ترین انقلاب
های دنیا دانست و افزود: رهبری مذهبی امام راحل یکی از شگفتی های این انقلاب است که  همهتحلیلگران سیاسی را به تعمیق و بررسی واداشته است./950/پ 202/س

ارسال نظرات