۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۴۹۳
از سوی مرکز اسلامی بولیوی؛

نشست علمی مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه بولیوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی آشنایی با مبانی حقوق اسلامی به مدت دو روزاز سوی مرکز اسلامی بولیوی در دانشگاه سن آندرس شهر لاپاس برگزار شد.
پرچم کشور بوليوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه سن آندرس یکی از بزرگترین دانشگاه های شهر لاپاس پایتخت بولیوی برای نخستین بار شاهد برگزاری نشست علمی مبانی حقوق اسلامی بود.

در این نشست علمی که با همکاری مرکز اسلامی بولیوی و دانشگاه سن آندرس برگزار شد، ضمن تبیین و بررسی مبانی حقوق مدنی و جزایی در کشور بولیوی، به تبیین و تحلیل مبانی حقوق اسلامی پرداخته شد.

تفاوت های کلی حقوق اساسی بولیوی و کشورهای اسلامی، بسترهای زایش حقوق اسلامی، جایگاه مشروعیت و مقبولیت در حقوق اسلامی، نقش زمان و شرایط سیاسی و اجتماعی در تغییرات حقوقی از جمله سرفصل های این نشست دو روزه بود.

در پایان این نشست علمی دانشجویان شرکت کننده ضمن طرح سوالات خود علاقه مندی خود را برای نگارش پایان نامه های حقوقی با موضوعات اسلامی مطرح کردند.

گفتنی است، رشته حقوق در دانشگاه های بولیوی یکی ازپرطرفدارترین رشته هاست و سالانه شمار زیادی در این زمینه فارغ التحصیل می شوند. متأسفانه تا کنون کتابی در زمینه حقوق اسلامی به زبان اسپانیایی ترجمه نشده است وضرورت آن در این کشور محسوس است./905/ب903 /گ
ارسال نظرات