۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۶۳۳
امام جمعه خوی در بازدید از خبرگزاری رسا:

افراد و گروه‌ها از برداشت و برخورد گزینشی با بیانات رهبری پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت برخورد غیر گزینشی افراد و گروه های مختلف با بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد و از رسانه ها خواست نسبت به پیگیری بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی و عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی عصر شنبه در بازدید از خبرگزاری رسا، از فعالیت ها و اقدامات این رسانه حوزوی قدردانی و تاکید کرد: خبرگزاری رسا در راستای انعکاس اخبار روحانیت و حوزه های علمیه پیشگام و خط شکن بوده است.

وی خاطر‌نشان کرد: ما سال ها آرزو داشتیم که حوزه بتواند در عرصه رسانه و خبر حضوری فعال داشته باشد و خوشبختانه خبرگزاری رسا در این راستا خوب عمل کرده است.

حجت الاسلام شکوری در ادامه بیان داشت: در شرایطی که دشمنان نظام و اسلام، علیه روحانیت و حوزه های علمیه سمپاشی و توطئه می کنند ما باید وارد عرصه شویم و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

وی استقلال خبرگزاری رسا را یک مزیت عنوان و تاکید کرد: خوشبختانه این رسانه حوزوی با حفظ استقلال خود سعی کرده است اخبار حوزه‌های علمیه و علما را انعکاس دهد و در جهت خط دهی صحیح به جامعه حرکت کند.

رییس حوزه‌های علمیه خوی تصریح کرد: رسالت روحانیت رسالت انبیا و اولیای الهی و جهت دهی به جامعه است و این مساله باید همیشه در بین حوزه‌های علمیه و روحانیت حفظ شود.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی پرهیز از خبر‌سازی را رسالت اصلی رسانه‌ها دانست و با اشاره به اهتمام خبرگزاری رسا به این اصل مهم ابراز داشت: خوشبختانه این خبرگزاری به صورت فعال و پویا در این عرصه حرکت می‌کند و باید‌ این روحیه را با تلاش تمام حفظ و تقویت کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش علما، روحانیت و حوزه‌های علمیه در دفاع از اسلام، انقلاب و مقابله با جریان‌های انحرافی گفت: تبیین این نقش وظیفه‌ای اساسی و مهم است و رسانه‌ها از جمله خبرگزاری رسا می‌توانند در این راستا نقش عمده ای را ایفا کنند.

حجت الاسلام موسوی شکوری بیان داشت: با وجود توطئه ها و نقشه های دشمنان، مردم همواره به روحانیت و علما اعتماد داشته اند و این مساله نیز به دلیل ارتباط روحانیت با مردم بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به وضعیت این استان گفت: به برکت تلاش‌های مسؤولان در این استان امنیت خوبی حاکم است، البته نیاز به تأمین زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی همچنان احساس می‌شود.

امام جمعه خوی از تحصیل حدود 400 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه شهرستان خوی خبر داد و گفت: حدود 180 طلبه خواهر و 200 طلبه برادر نیز در مقاطع مختلف در حوزه علمیه این شهر مشغول به تحصیل هستند و در سال جدید نیز 50 طلبه پذیرش خواهیم داشت.

وی در ادامه سخنان خود آشنایی طلاب به عرصه رسانه را ضروری دانست و گفت: آشنایی و تسلط طلاب به خبر و نویسندگی باعث می‌شود که آنها بهتر بتوانند مبانی دینی و معارف اسلامی را برای نسل جوان و جامعه تبیین کنند.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین با تأکید بر ضرورت تبیین و پیگیری بیانات مقام معظم رهبری از سوی رسانه‌ها، بر ضرورت پرهیز از برداشت و برخورد گزینشی افراد و گروه‌ها از بیانات ایشان تأکید کرد و ابرازداشت: متأسفانه به دلیل عدم پیگیری بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری بعد از مدتی این مطالبات به فراموشی سپرده می‌شود.‌/924/پ202/س
ارسال نظرات