۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۸۵۱
خطیب جمعه قطیف عربستان هشدار داد؛

تسلط استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی در صورت عدم کناره گیری حکام ظالم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر قطیف عربستان نسبت به تسلط دوباره استکبار جهانی بر جوامع اسلامی در صورت عدم کناره گیری حکام مستبد هشدار داد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «حسن صفار» خطیب جمعه قطیف عربستان در مسجد امام رضا (ع) این شهر، نسبت به تسلط بیگانگان بر امت اسلامی هشدار داد و گفت: امت اسلامی امروزه در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته است و احتمال بازگشت تسلط بیگانگان بر مسلمانان به دلیل استبداد حکومت ها که مصائب فراوانی را متحمل مردم کرده اند وجود دارد.

وی افزود: ملت های منطقه به صورت مستقیم با استعمار مبارزه کرده و کشور خود را آزاد ساختند، اخراج مستعمران به ظاهر اتفاق افتاده بود و تسلط آنان بر جوامع اسلامی از آن روز و تا به امروز در پشت پرده وجود داشت و هم اکنون مسلمانان با خطر دخالت مستقیم نظامی استبکار جهانی مواجه هستند.

حجت الاسلام صفار از عدم کناره گیری دیکتاتورها به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: اگر حکام مستبدی که خون مردم را در شیشه کرده اند و به قتل عام شهروندان می پردازند از قدرت کناره گیری نکنند شاهد تسلط دوباره استکبار جهانی بر مسلمانان خواهیم بود.

خطیب جمعه قطیف تصریح کرد: ملت هایی که با سختی و مشقت فراوانی توانستند اشغالگران را از کشورهای خود بیرون کنند در حال حاضر برای نجات از دست حکام ظالم به بیگانگان پناهنده شده و از آنان تقایای یاری می کنند.

وی ادامه داد: قدرت های بیگانه نیز آمادگی کاملی دارند تا همان بلایی که بر ملت های عراق، افغانستان و لیبی متحمل کردند در سایر کشورهای اسلامی نیز تکرار کنند. تسلط استکبار جهانی بر مسلمانان نتیجه جدایی حکومت ها از مردم و استفاده از نیروهای اشغالگر برای سرکوب شهروندانشان است.

شیخ حسن صفار فداکاری را عامل نجات امت خواند و بیان داشت: با توجه به اینکه ملت ها به حکومت ها اعتماد ندارند و حکام نیز آزادی و کرامت را از مردم سلب کرده اند، استکبار جهانی توانست از پشت پرده بر کشورهای اسلامی حکومت کند، امت اسلامی اگر می خواهد زندگی کریمانه ای داشته باشد باید متحد و یکپارچه شده و در راه دین فداکاری کند.

خطیب جمعه قفول بر لزوم پایان جنگ و درگیری در جوامع اسلامی تاکید کرد و گفت: حکام ظالم باید کشتار مردم را متوقف سازند و از قدرت کناره گیری کنند و به دارایی و ثروت هایی که در چند سال گذشته از خیرات ملت و وطن غارت کردند قانع باشند./980/ب902/گ
ارسال نظرات