۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۴۰۹
دانش‌آموخته بحرینی حوزه علمیه قم:

مردم بحرین برای احقاق حقوق خود تا پای جان ایستاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ محقق بحرینی حوزه علمیه قم گفت: مردم شیعه و سنی بحرین با انگیزه ایمانی قیام کرده‌اند نه بر اساس هیجان‌طلبی.
راهپيمايي مردم بحرين


حجت‌الاسلام طاهر بحرانی، از دانش آموختگان بحرینی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: انقلاب مردم بحرین علیه ظلم و ستم شباهت‌های فراوان با انقلاب اسلامی ایران دارد.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: مردم بحرین همچون مردم ایران با رهبری یک فقیه اسلام شناس قیام کردند و سنی و شیعه در کنار هم دست به مبارزه زدند.

وی بیان داشت: قیام مردم بحرین، قیام علیه ظلم و ستم و انحصار طلبی سالیان دراز حکومت آل خلیفه است و در این راه وحدت شیعه و سنی تنها راه پیروزی است.

این محقق حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نباید پنداشت قیام مردم بحرین یک حرکت هیجانی و در راستای دومینوی اعتراض عربی است، گفت: این قیام دارای پشتوانه‌های عقیدتی و اندیشه‌ای است.

وی بیان داشت: مردم بحرین تلاش کرده‌اند تا با حرکت‌های مسالمت آمیز اعتراض خود را به ظلم و ستم آل خلیفه نشان دهند.

این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: مردم بحرین در راستای احقاق حقوق خود تا پای جان ایستاده‌اند و با سرمایه سخنان سید الشهداء(ع) که هیهات من الذله است به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

وی بیان داشت: دشمن از این روحیه معترضان هراسناک و ناراحت است و به همین دلیل به اماکن مذهبی و مراسم عزاداری فاطمیه(س) هجوم آورد.

دانش آموخته حوزه علمیه، عامل وحدت مردم بحرین را تمسک به سیره اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و ادامه داد: مردم بحرین با شعار (سنی و شیعه متحد هستیم و کشور را نخواهیم فروخت) به میدان مبارزه آمده‌اند.

وی در پایان بیان داشت: حرکت مردمی بحرین بر اساس یک احساس نیست، بلکه مردم با درک درست ماهیت رژیم جنایت‌کار آل خلیفه و تحت رهبری روحانیت به پا خاسته‌اند و در این راه جان و مال خود را فدا می کنند. /909/ت203/ع

ارسال نظرات