۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۶۳۹
در پی صدور حکم حبس ابد برای رهبران انقلاب؛

ادامه اعتراضات مردمی در بحرین و سرکوب مردم توسط نظامیان بحرینی و سعودی

خبرگزاری رسا ـ نظامیان بحرینی و سعودی به اعتراضات مردمی نسبت به حکم حبس ابد برای رهبران انقلاب یورش برده و مردم را قلع و قمع کردند.
راهپيمايي در بحرين تيراندازي به مردم در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که چندین روز از صدور احکام قضایی علیه برخی از رهبران انقلاب بحرین می گذرد، اما شهروندان این کشور همچنان به اعتراضات خود علیه این احکام ظالمانه ادامه می دهند و نیروهای آل خلیفه با پشتیبانی نظامیان آل سعود به سرکوب این اعتراضات می پردازند.

جمع کثیری از شهروندان بحرینی در شهرهای مختلف این کشور و در اعتراض به صدور حکم حبس ابد برای 8 تن از رهبران انقلاب بحرین که روز جمعه در دادگاه سلامت ملی انجام گرفت به خیابان ها ریخته و خشم و اعتراض شدید خود را به این احکام اعلام کردند.

نظامیان آل خلیفه و آل سعود نیز به این راهپیمایی ها که در شهرهای منامه، ستره، نویدرات، دیر، باربار، عکر، بلاد القدیم و مرخ برگزار شدند یورش برده و با شلیک مستقیم گلوله های جنگی و گازهای اشک آور به سرکوب معترضان پرداختند.

برخی از رسانه های بحرینی خبر دادند که رژیم آل خلیفه برای قلع و قمع شهروندان و ایستادگی در برابر خشم آنان دست به دامان نیروهای سپر جزیره شده و جمعی از نظامیان اماراتی به بحرین اعزام شده اند.

گفتنی است دادگاه سلامت ملی، احکام 21 تن از رهبران و شخصیت های فعال انقلاب بحرین در دادگاهی که معترضان آن را فرمایشی عنوان می کنند را صادر و طی آن، 8 تن را به حبس ابد و سایر افراد را به 2 الی 15 سال حبس محکوم کرد.

این احکام موجی از اعتراضات را در بحرین بوجود آورد و بسیاری از شخصیت های محلی و خارجی این احکام را ظالمانه عنوان کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات