۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۶۴۳
مدیر بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه:

جامعه اسلامی باید نمونه ای از تعلیمات جامع پیامبر باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد بین المللی نهج البلاغه با تأکید براینکه جامعه ما می بایست نمونه ای از تعلیمات جامع پیامبر(ص) باشد گفت: نبی مکرم اسلام جامعه ای را پی ریزی کرد که در آن مسلمانان در همه ابعاد در اوج باشند.
همايش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدجمال الدین دین پرور، مدیر بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه عصر دیروز در همایش نسیم هدایت در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید براینکه حیات پیامبر(ص) منحصر به 14 قرن پیش نبوده است اظهار داشت: نبی اکرم(ص) اکنون در دنیا به عنوان محور حرکت های اسلامی و عدالتخواهانه مطرح است.

وی با اشاره به اینکه زندگی امروز بشر مرهون دین، تعلیمات و حضور علمی و معنوی این بزرگوار است افزود: در طول تاریخ تلاش می شد این اتفاق نیفتد و دین پیامبر(ص) همواره از نظرها و حضور در جامعه ها محو شود.

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن حضور قرآن در جامعه ابراز داشت: امروز شاهد ورود بیش از پیش تعالیم قرآن در جامعه هستیم و همه به این باور رسیده اند که زندگی بدون اتکا به دین و پیامبر اسلام و آیین ایشان امکان ندارد.

وی با بیان اینکه شناخت پیامبر اکرم(ص) و ابعاد گسترده وجودی ایشان برای ما مسلمین ضرورتی دو چندان دارد ادامه داد: با شناخت سیره ایشان و عمل بدان می توان به این جرکت وسیع و بالنده کمک کرد و اگر قصور کنیم نسبت به ایشان ستم کرده و حقشان را ادا نکرده ایم.

مدیر بنیاد بین المللی نهج البلاغه با تأکید براینکه جامعه ما می بایست نمونه ای از تعلیمات جامع پیامبر(ص) باشد تصریح کرد: روح تعلیمات اسلام باید در همه ابعاد زندگی ما متبلور باشد. نبی مکرم اسلام جامعه ای را پی ریزی کرد که مسلمانان در همه ابعاد در اوج باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) به عنوان موثق ترین و صادق ترین شخص مرتبط با پیامبر(ص)، می فرماید از همان دوران طفولیت، فرشتگان الهی پیام خداوند را در تریبت پیامبر می‌آوردند لذا شخصیت وی از آغاز تحت تربیت الهی و توسط فرشتگان انجام می‌شد.

وی با اشاره به خطبه 93 و 94 نهج البلاغه در خصوص معرفی ویژگی های پیامبران یادآور شد: به فرموده امیرالمومنین(ع)، انبیا، انسان های خداساخته بودند نه خودساخته که از آغاز برای هدایت و رهبری خلق شده بودند.

وی با اشاره به ظلمت ها و گمراهی‌های جامعه قبل از ظهور اسلام از دید نهج البلاغه اظهار داشت: گمراهی و تاریکی مخصوص جزیره العرب آن زمان نبوده بلکه جامعه امروز هم گرفتار آن تاریکی هاست، این ناکامی های سیاسی و اقتصادی غرب حاصل ظلم دولت های آنان است.

این مولف و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به پیامبر اسلام(ص) و تعلیمات وی نیاز دارد افزود: حقیقت اسلام احیاکننده است از این رو این حقیقت جاودانه هر جا رود با خود برکت وحق و عدالت و سعادت می‌آورد.

گفتنی است، سلسله نشست های نسیم هدایت به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) با موضوع بررسی شخصیت پیامبر(ص) از منظر نهج البلاغه از پنجم تا هفتم تیرماه در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود./930/پ202/ع

ارسال نظرات