۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۷۴۴

حجت‌الاسلام ذوعلم از ارائه پیش‌نویس توافق‌نامه نهایی ستاد همکاری‌ها خبر داد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه گفت: با امضای توافق‌نامه نهایی ستاد همکاری‌ها، زمینه تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر به شهر مقدس قم فراهم می‌شود.
حجت الاسلام علي ذوعلم


حجت‌الاسلام علی ذوعلم، دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از ارائه پیش‌نویس توافق‌نامه نهایی سازمان آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد.

وی با بیان این‌که پیش‌نویس این توافق‌نامه از سوی دو کارگروه منتخب حوزه و آموزش و پرورش تدوین شده است، افزود: روند فعالیت همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با امضای این توافق‌نامه مستحکم‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام ذوعلم خاطرنشان کرد: با امضای این توافق‌نامه که از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان ریاست عالیه ستاد و آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه انجام خواهد شد، زمینه تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر به شهر مقدس قم، فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در نشستی که آذرماه سال گذشته بین وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه و معاونان و مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه تشکیل شد، یک کارگروه به نیابت از آموزش و پرورش شامل شش نفر از معاونان ارشد این سازمان و کارگروهی از معاونان و مدیران ارشد حوزه شکل گرفت.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه افزود: این دو کارگروه در سال گذشته و سال جدید جلسات متعددی را برگزار کردند و موفق به آماده کردن پیش‌نویس تفاهم‌نامه این دو نهاد علمی کشور شدند که امیدواریم به زودی امضا شود.

حجت‌الاسلام ذوعلم خاطرنشان کرد: در این توافق‌نامه روند کار ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مشخص شده و با امضای آن، شاهد روند رو به رشدی در ادامه حرکت‌هایی که تاکنون انجام گرفته است، خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در استان‌ها و شهرستان‌های کشور، اظهار داشت: کمیته همکاری‌های استان‌ها و شهرستان‌های ستاد با بهره‌برداری از دستورالعمل‌هایی که در 22 عنوان، سال گذشته رونمایی شد، در حال انجام وظایف خود هستند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات