۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۸۶۱
ائمه جمعه خوزستان:

آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان، با تأکید بر این که استکبار جهانی اقدامات بسیار زیادی در عرصه ترور و کشتار جمعی انجام داده است، اظهار داشتند: استکبار جهانی هیچ گاه نمی‌تواند خود را از جنایاتی که انجام داده است، مبرا کند.
نماز جمعهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ائمه جمعه خوزستان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر این که استکبار جهانی اقدامات بسیار زیادی در عرصه ترور و کشتار جمعی انجام داده است، اظهار داشتند: استکبار جهانی هیچ گاه نمی‌تواند خود را از جنایاتی که انجام داده است، مبرا کند.

آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم است

حجت‌الاسلام سید حسین احمدی، امام جمعه موقت شوش با تأکید بر این که استکبار جهانی اقدامات بسیار زیادی در عرصه ترور و کشتار جمعی انجام داده است، اظهار داشت: استکبار جهانی هیچ گاه نمی‌تواند خود را از جنایاتی که انجام داده است، مبرا کند.

وی، در ادامه سخنان خود با اشاره به اعتقاد مردم جهان درباره آمریکا افزود: تمام مردم آزادی خواه جهان آمریکای جنایتکار را عامل اصلی و حامی تروریسم در جهان می‌دانند.

امام جمعه موقت شوش، با اشاره به برگزاری کنفرانس مبارزه با تروریسم و پیام مهم مقام معظم رهبری در زمینه تروریسم و برپایی این کنفرانس ابراز داشت: جنایات آمریکا در کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای منطقه خاورمیانه بر هیچ کس پوشیده نیست؛ از این رو آمریکا عامل اصلی و حامی بزرگ تروریسم در جهان شناخته شده است.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ایران اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین قربانیان تروریسم بوده و صدمات بزرگی از این طریق بر پیکره انقلاب وارد شده است.

امام جمعه موقت شوش به سالروز حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو دریایی وینسنس آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: در این حادثه دردناک 298 سرنشین هواپیما در سال 1367 به شهادت رسیدند که از این مکان مقدس یاد و خاطره آنان را گرامی می داریم.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: این حادثه یکی از جنایات ضدبشری است که توسط آمریکای مدعی حقوق بشر به انجام رسیده است.

پاسداران حافظان دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری‌نسب، امام جمعه موقت شوشتر، اظهار داشت: پاسداران حافظان ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و نظام هستند و باید جایگاه آن‌ها همیشه متعالی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه و پاسداران همیشه یاور انقلاب بوده‌اند، افزود: پاسداران و سپاه در همه شرایط سخت کنار انقلاب اسلامی بوده‌اند و در این باره عمل به تکلیف خود کرده‌اند.

امام جمعه موقت شوشتر، با اشاره به میلاد امام حسین(ع) گفت: بالاترین مقامی که در آخرت می‌تواند برای انسان نجات بخش باشد روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) است و باید تلاش کنیم تا در مراسمات مربوط به این امام همام شرکتی فعال داشته باشیم و از فیوضات ایشان استفاده کنیم.

حجت الاسلام شوشتری‌نسب با اشاره به سالروز میلاد حضرت امام سجاد(ع) گفت: کتاب صحیفه سجادیه از افتخارات اسلام و تشیع است و باید قدر این کتاب دانسته شود.

امام جمعه موقت شوشتر با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه نور عظیم و دریای معرفت است، افزود: بخش‌های بسیار زیادی از این کتاب ناشناخته مانده است و باید در این باره تلاش کرد تا این کتاب از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام شوشتری‌نسب با اشاره به ایام ماه مبارک شعبان افزود: باید از فرصت‌های معنوی ماه شعبان استفاده کرد و برای ورود به ماه رمضان خود را آماده کرد.

امام جمعه موقت شوشتر ماه شعبان را فرصتی برای آمادگی برای حضور در ضیافت الهی دانست و گفت: باید از فیوضات معنوی ماه شعبان برای آمادگی عرفانی در ماه رمضان استفاده کرد.

دولت مردان آمریکا بویی از انسانیت نبرده‌اند

حجت‌الاسلام سید‌محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، با تشریح برخی مختصات حمله ناجوانمردانه ناو آمریکایی به هواپیمای کشورمان که بر فراز آب‌های خلیج همیشه فارس در پرواز بود، اظهار داشت: در تمام دنیا هواپیماهای مسافربری مقابل حملات نظامی از مصونیت برخوردار است؛ اما از آنجا که آمریکای جنایتکار به هیچ قاعده و قانونی پایبندی ندارد با حمله به هواپیمای ایرانی تعداد زیادی از زنان، مردان و کودکان بی گناه را به شهادت رساند و پس از آن به جای آن که به جرم و اشتباه خود اعتراف کند مدال افتخار به فرمانده مجرم ناو اعطا کرد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دولتمردان این کشور با رعایت قواعد بین‌المللی و حقوق انسانی بیگانه‌اند و همواره نسبت به این گونه مسائل بی توجه بوده و هستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: ملت ایران هرگز این جنایت و دیگر جنایات و کارشکنی‌های آمریکا را از یاد نمی برند و تا زمانی که آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی بخواهد از موضع قلدری و خوی استکباری با ما برخورد کند دلیلی برای برقراری ارتباط دوستانه و صلح وجود ندارد.

خطیب جمعه دزفول اظهار داشت: اگر ملت ایران آمریکا را شیطان بزرگ و واقعی و کشوری می‌دانند که دشمنی او با ما تمام ندارد به خاطر همین مسائل و جنایات ددمنشانه است.

امام جمعه دزفول اظهار داشت: روز پاسدار روز مجاهدت و خلوص برای خداست و این برای پاسداران یک افتخار بزرگ است که روزشان با ولادت امام حسین (ع) مصادف شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: آنها باید قدر این مهم را بدانند و عنوان پاسداری و مجاهدت را که بار سنگینی بر دوششان محسوب می‌شود، برای همیشه حفظ کنند.

وی گفت: پاسداری افتخاری بزرگ و حراست و حفاظت از دین و انقلاب و ناموس کشور است و لازم است روح نهفته در موضوع مزبور همواره مورد توجه جدی پاسداران قرار گیرد.

امام جمعه دزفول با تبریک ولادت با سعادت حضرت ابولفضل العباس (ع) و روز جانباز، نامگذاری هدفمند روزها در انقلاب را بیان گر حقانیت انقلاب و نظام اسلامی دانست.

تقوا ریشه همه خوبی ها است

حجت الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، اظهار داشت: با توجه به داشتن دو رودخانه کارون و بهمن‌شیر و در کنار این دو رودخانه زمین‌های کشاورزی قابل کشت می‌توان جوانان را برای کار کشاورزی ترغیب کرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تلاش جدی کشاورزان خرمشهری با وجود کمبود امکانات و آب مورد نیاز افزود: در روستاهای محرزی و شنه کشاورزان نمونه‌ای در حال کشت محصولات کشاورزی هستند که نیاز به معرفی و تقدیر از آنهاست.

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از خطبه‌ها به تعویق افتادن حقوق کارکنان و کارگران برخی ادارات اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت معیشتی به تعویق افتادن حقوق کارگران و کارکنان به مدت دو تا سه ماه زندگی آنها را با مشکل مواجه می‌کند که لازم است مسؤولان برای حل این معضل چاره اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به اهمیت تقوا اشاره کرد و افزود: تقوا خلاصه و عصاره انجام واجبات و ترک محرمات معرفی شده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال دنیا را دریایی عمیق تشبیه کرده که این دریا عوالم بسیاری را به کام خود کشیده است و انسان برای نجات از آن چاره‌ای جز استفاده از کشتی تقوا ندارد.

امام جمعه خرمشهر افزود: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به مردم گفته که «مردم از خدا پروا کنند که اگر چیزی بگویید، می‌شنود و اگر چیزی را پنهان می‌کنید، می‌داند».

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه خطاب به نمازگزاران خرمشهری گفت: تقوای الهی را پیشه کنید که شما در مقابل دیدگان خداوند هستید و حرکات و سکنات شما در قبضه قدرت خداوند است.؛ از این رو تقوا رییس اخلاق و ریشه همه خوبی ها است.

رژیم صهیونیستی درصدد تغییر ماهیت انقلاب‌های منطقه است

حجت‌الاسلام فیض‌الله رجبی، امام جمعه موقت آبادان، اظهار داشت: موج بیداری اسلامی سبب نگرانی جدی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

وی ادامه داد: معادلات آمریکا امروز به واسطه موج بیداری اسلامی مردم منطقه بهم ریخته و معادلات جدیدی در جهت تکامل و تعادل در جهان درحال شکل‌گیری است.

خطیب جمعه آبادان تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیسم با دیدن وضعیت تغییرات منطقه به شدت نگران شده و درصدد تغییر ماهیت این انقلاب‌ها شده است.

حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به افزایش درک مردم منطقه افزود: مردم کشورها فهمیدند عزت و آزادگی شان امروز در گرو شناخت و عمل به فرامین اسلام است.

وی با اشاره به این که نگاه همه دنیا در منطقه به ایران اسلامی معطوف است، گفت: امروز که دنیا به ایران و ایرانی توجه دارد باید منادی وحدت باشیم.

خطیب جمعه آبادان با بیان این که باید از رهنمود‌های مقام معظم رهبری اطاعت کنیم، از همه مسؤولان خواست برای برآورده کردن انتظارات مردم یعنی سازندگی و وحدت گام بیشتری بردارند.

حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به اعیاد شعبانیه افزود: پاسداران با تمام وجود در دوران دفاع مقدس از میهن و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه موقت آبادان، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پاسداران جان برکف در این سه دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی سبب مصونیت انقلاب از گزند خطرات شدند./9461/پ201/س
ارسال نظرات