۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۹۴۰

حوزه علمیه قیدار احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه زنجان از آغاز پروژه احداث حوزه علمیه شهرستان قیدار در آینده نزدیک خبر داد.
کلنگ زني


حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مردم قیدار در آینده نزدیک شاهد احداث نخستین مدرسه علمیه در این شهرستان خواهند بود.

وی با اشاره به ضرورت احداث مدارس علمیه در شهرستان های استان زنجان خاطر‌نشان کرد: با توجه به تقاضای مکرر مردم قیدار و همچنین موافقت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، کلنگ احداث این مدرسه علمیه به زمین زده می شود.

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان با بیان اینکه در شهرستان قیدار مدرسه علمیه ای در زمینی به مساحت شش هکتار ساخته می شود، اظهار داشت: هم اکنون نقشه این مدرسه در حال طراحی و پیمانکار مورد نظر برای احداث پروژه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام بیات در ادامه از احداث استادسرا در شهرستان هیدج خبر داد و اظهار داشت: 12 باب استادسرا در کنار ساختمان مدرسه علمیه علوی این شهرستان جهت رفاه حال اساتید حوزوی احداث خواهد شد.

وی گسترش مدارس علمیه به ویژه در شهرستان‌ها و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه را دغدغه مهم شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان دانست و گفت: در همین راستا عملیات احداث حوزه‌های علمیه زنجان و قیدار در آینده نزدیک آغاز می شود، افزون بر این‌که ساخت مدرسه علمیه امیرالمومنین ابهر در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع را آغاز کرده ایم.

حجت الاسلام بیات در ادامه تصریح کرد: عملیات احداث حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) زنجان نیز به عنوان بزرگ‌ترین مدرسه علمیه استان به مساحت بیش از 8 هکتار در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به پروژه احداث مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) ابهر، گفت: این مرکز در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در حال احداث است./935/پ202/س

ارسال نظرات