۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۹۸۳
عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی:

اهمیت تذکر لسانی از سوی روحانیت تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: روحانیان می‌توانند با راهکارهای به روز، ‌فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در شخصیت دانش آموزان نهادینه کنند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت ‌الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، روز گذشته در جمع مبلغان و روحانیان شهرستان اهر یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه همه به وظیفه دینی خود در این زمینه عمل کنیم مشکلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن امر به معروف و نهی منکر در جامعه از سوی همگان خاطر نشان کرد: همزمان با 38 شهر از سراسر کشور، در سطح استان آذربایجان شرقی 2 شهر اهر و مرند نیز به دلیل عملکرد مثبت این ستاد و مشارکت و همکاری مردم برای اجرای تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده‌اند.

امام جمعه اهر تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر به نحو شایسته فرهنگ‌ سازی و عملیاتی شده قطعاً ناهنجاری ‌ها، مشکلات و بزه‌های اجتماعی کمتر شده و این امر نشان از اهمیت و تأثیرگذاری این فریضه در اجرای احکام اسلامی و دینی است.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی برای است، تصریح کرد: غفلت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، انحرافات جدی در جامعه ایجاد خواهد کرد، باید با راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از کارشناسان این فریضه در جامعه تعمیم شود و همه ما باید دراین زمینه احساس وظیفه کنیم.

وی از اجرای طرح سراسری تذکر لسانی از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: نقش خطیر مبلغان و روحانیان در ترویج شعائر اسلامی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این ماه مبارک بر کسی پوشیده نیست، از این رو بایستی به دنبال راهکارهای هنری و فرهنگی در تقویت اعتقادات دینی آحاد جامعه باشیم.

امام جمعه اهر تبلیغ چهره به چهره روحانیت را اثرگذارترین روش در تبیین مبانی ارزشمند دینی دانست و گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان همزمان شده است، روحانیان می توانند با راهکارهای جوان پسند، ضمن زمینه جذب جوانان به مسائل دینی، عمل فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دوران نوجوانی در شخصیت دانش آموزان نهادینه کنند./935/پ203/س
ارسال نظرات