۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱
کارشناس مهدویت:

کسب آمادگی روحی در ماه شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با بیان اینکه در ماه مبارک شعبان اجر و ثواب اعمال بندگان چندین برابر می شود، از این ماه به عنوان ماه استغفار و دعا یاد کرد و کسب آمادگی های روحی و روانی را پیش نیاز ورود به ماه رمضان دانست.
عکس آرشيوي


حجت‌الاسلام اصغر کاظمی، معاون فرهنگی مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اعیاد پرفضیلت ماه مبارک شعبان را تبریک گفت و از این ماه به عنوان ماه پیامبر گرامی اسلام یاد کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان ابراز داشت: هر کس می‌خواهد برای ورود به میهمانی خدا، فیض معنوی بیشتری کسب کند باید آمادگی‌های روحی و روانی در خود ایجاد نماید.

معاون فرهنگی مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با بیان اینکه ماه شعبان، ماه دعا و استغفار است، به روایاتی از پیامبر(ص) و ائمه(ع) در فضیلت این ماه اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) در یکی از سال‌ها به هنگام آغاز این ماه خطبه‌ای خواندند و مردم را نسبت به شرافت و عظمت ماه شعبان آگاه کردند.

وی ادامه داد: شعبان ماهی است که در آن همچون ماه رمضان روزی بندگان زیاد، ارزاق مؤمنان تقسیم و اجر و ثواب اعمال چندین برابر می شود.

معاون فرهنگی‌ مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) اضافه کرد: ماه شعبان ماهی است که در آن دعای بندگان اجابت می شود و نماز و روزه در آن فضیلت بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام کاظمی همچنین با اشاره به اعمال وارده در ماه شعبان، اضافه کرد: از بهترین دعاها و مناجات ها در این ماه مبارک، مناجات شعبانیه است که ائمه بر خواندن آن استمرار و تاکید داشتند.

وی‌ با اشاره به نقش دعا در روح و روان انسان، تصریح کرد: دعا و مناجات گامی در جهت زدودن حجاب از چهره جان است تا چهره ربوبی بهتر انعکاس پیدا کند.

این کارشناس عرصه مهدویت بیان داشت: یکی دیگر از اعمال سفارش شده در ماه مبارک شعبان، صلوات خاصه بر پیامبر و ائمه(ع) است.

وی افزود: صلوات بر پیامبر و اهل بیت طاهرین ایشان از مصادیق اعانت پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است و بزرگان دین به کثرت صلوات در این ماه توصیه و سفارش کرده‌اند.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه در فضیلت برخی از ایام بر برخی ایام دیگر هیچ تردیدی نیست، اظهارداشت: ماه شعبان در شمار شریف ترین ایام سال است و در آن اعیاد مختلفی وجود دارد و میلاد امام زمان(عج) و ائمه معصوم(ع) نیز در این ماه قرار دارد.

وی با اشاره به فضیلت نیمه شعبان، شب میلاد منجی عالم بشریت تصرح کرد: این شب در فضیلت همچون شب قدر است و در روایتی آمده است هر کس شب نیمه شعبان را به راز و نیاز بگذارند بهشت آرامشگاه او است.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: باید سعی کنیم از فرصت ماه شعبان نحو احسن استفاده و خود را برای حضور در ضیافت الله آماده کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات