۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۰۴۶

رهبر کلدانیان جهان با آیت الله سیستانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر مسیحیان کلدانی جهان، ساعاتی پیش با آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار و گفت وگو کرد.
امانوئل دلي سوم رهبر کلدانيان جهان ـآيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، کاردینال «امانوئل دلی سوم» اسقف اعظم و رهبر مسیحیان کلدانی جهان که به نجف اشرف سفر کرده است، ساعاتی پیش با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

وی پس از این دیدار در کنفرانسی خبری گفت: دیدار بنده با آیت الله سیستانی یک دیدار برادرانه بود و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

امانوئل دلی سوم افزود: آیت الله سیستانی بر لزوم حفظ وحدت قشرهای مختلف ملت عراق تاکید کرد و از همه شهروندان خواست تا برادر یکدیگر باشند

رهبر کلدانیان جهان تصریح کرد: این دیدار با هدف برطرف شدن اشتباه قبلی انجام گرفت و در مورد مسائل سیاسی نیز سخنی به میان نیامد.

رهبر کلدانیان جهان ، هفتم تیرماه نیز برای دیدار با آیت الله سیستانی در نجف حاضر شد، ولی به دلیل پربودن لیست برنامه های زمان بندی این مرجع، نتوانست با وی دیدار کند.

«ایاد عاشوری» مشاور اسقف اعظم نیز که در این دیدار حضور داشت خاطر نشان ساخت: دیدار امروز بسیار زیبا و برادرانه بود و امروزه در عراق احساس امنیت می کنیم. ما هیچ گاه خواستار حمایت از مسیحیان نیستیم، بلکه حمایت از همه عراقی های خواسته اصلی ما است.

گفتنی است، کلیسای کلدانی نام شاخه‌ای مرتبط با کلیسای کاتولیک، اما مستقل از واتیکان است که مقام «پاپ» را به رسمیت می‌شناسد. مقام رهبری کلیسای کلدانی را کاردینال امانوئل دلی به عهده دارد که ساکن کشور عراق است./980/ب901/گ
ارسال نظرات