۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۱۳۷
شب گذشته؛

مراسم ولادت حضرت ابوالفضل در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و بزرگداشت روز جانباز در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام سید محمد سعیدی، تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)،‌ در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز با حضور جانبازان سرفراز جنگ تحمیلی و دیگر اقشار مردم در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد،‌ گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) قبل از شهادت مدال افتخار جانبازی را به گردن آویخت و این برای جانبازان ما، ‌باعث سرافرازی است.

وی در ادامه به بیان مقام و جایگاه قمر بنی هاشم(ع) پرداخت و گفت: مقام و جایگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) به قدری بود که حضرت امام حسین(ع) وقتی سپاه دشمن به سمت خیمه های حرم حمله کردند، خطاب به ایشان فرمود «ارکب بنفسی انت».

امام جمعه قم با بیان این که کلمات و جملات صادر شده از سوی معصوم با کلامی که از سوی مردم عادی صادر می شود ‌متفاوت است، خاطر نشان کرد: در فرهنگ اهل بیت(ع) این کلمات واقعیت دارد و امام معصوم جمله یا کلمه ای را در غیر جایگاه و معنای خودش به کار نمی برد، ‌از این رو این جمله امام حسین(ع) نشانگر شأن و مقام والای حضرت ابوالفضل العباس(ع) است.

شایان ذکر است، در ادامه مراسم قرائت دعای توسل با حضور هیأت جانبازان استان قم،‌ طلاب، ‌روحانیان،‌ زوار و دیگر اقشار در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

گفتنی است، قبل از برگزاری نماز مغرب و عشاء، مراسم قرائت قرآن، مولودی خوانی و سخنرانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد و حجت الاسلام سید حسین مؤمنی به بیان گوشه ای از شخصیت و ذکر مناقب حضرت امام حسین(ع)‌ پرداخت./919/پ202/ع

ارسال نظرات