۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۵۰۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ جلسه ماهانه روحانیون مستقر شهرستان مرند و گردهمایی روحانیان هریس از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جلیل پورتقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی مرند در جمع روحانیون مستقر شهرستان مرند گفت: امروز روحانیت بهترین مرجع برای پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی مردم خصوصاً جوانان هستند و باید از این فرصت ممتاز بهره‌برداری کرد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، پرداختن به موضوع مهدویت و پاسخ به برخی از شبهات و جلوگیری از خرافات از وظایف ذاتی روحانیون است و مبلغان باید به مسائل روز آشنایی کامل داشته تا بتوانند پاسخگو باشند.

حجت الاسلام پورتقی خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی نیاز جدی جامعه است و باید در این راستا گام برداشته و در دفاع از حریم ولایت به صورت مستدل و با استفاده از آموزه‌های دینی گام برداشت.

گفتنی است، در ادامه جلسه هر یک از روحانیان مستقر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی محل تبلیغ، مشکلات خود را مطرح کردند.

در پایان جلسه از حجت الاسلام عباسی روحانی مستقر یامچی مرند به منظور برگزاری مراسم اعتکاف با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انجمن‌های اسلامی پشتیبان ولایت فقیه هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ‌انجمن های اسلامی فرزندان خلف انقلاب اسلامی و پشتیبان همیشگی انقلاب و ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام حمید عظیمی در جلسه انجمن های اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت:‌ ‌این نهاد انقلابی در طول 30 سال گذشته وفاداری خود را به اصل انقلاب و ولایت ثابت نموده اند و انتظار می رود در آینده نیز به این حرکت با جدیت بیشتر و موثرتری ادامه یابد.

وی ادامه داد: انجمن اسلامی یک نهاد مردمی است و ورود این نهاد انقلابی و مردمی به جریانات حاشیه ای به پیکره آن ضربه وارد می کند.

وی با بیان این‌که در استان بیش از یکهزار و 133 انجمن اسلامی فعالیت می کند، افزود: از این تعداد 867 انجمن اسلامی در سطح شهرستان تبریز فعالیت می کند که به ترتیب 756 انجمن در مساجد، هشت انجمن در بانک ها، 40 انجمن در کارخانه ها، 28 انجمن در مراکز درمانی، 30 انجمن در ادارات و پنج انجمن نیز مربوط به اصناف می باشد.

نشست مشترک روحانیون مستقر و طرح هجرت هریس

این جلسه برای نخستین بار با هدف طرح مسائل مختلف از جمله مشکلات تبلیغی منطقه، مسایل مربوط به روحانیت، بررسی شبهات جدید و همچنین کیفیت ادامه نشست در جلسه آینده برگزار شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هریس در این نشست بر ضرورت ادامه جلسات بصورت ماهانه تاکید کرد و گفت: حفظ وحدت اسلامی, تفاهم و همدلی و همکاری در پیشبرد اهداف متعالی اسلامی ازجمله برکات این نشست است.

ظرفیت های هنر باید در راستای تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب باشد

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان و مسوولین باید تلاش کنند تا از ظرفیت های هنر برای تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب استفاده بیشتری شود.

شهرام خدائی در جمع هنرمندان آذربایجان شرقی اظهار داشت: زبان صمیمی و حق طلب هنر ابزاری شایسته برای ترویج عفت عمومی در جامعه است و اقدامات صورت گرفته در این حوزه ناکافی به نظر می رسد.

وی افزود: مخاطب هنر، مفاهیم ارایه شده در اثر هنری را در بالاترین حد ممکن و به طور غیر مستقیم می پذیرد و همین امر باعث نفوذ کلام هنرمند در دل و جان مخاطب و در نهایت ترویج باورها در انسان ها می شود.

خدایی تعریف حجاب و عفاف را گسترده تر از معنای آن در حوزه پوشش عنوان کرد و بیان داشت: لازمه رسیدن به پوشش صحیح و اسلامی ترویج عفت عمومی و حجب همگانی در کلام، اندیشه، نگاه و عمل است.

وی اظهار داشت: با توجه به قدرت رسانه ای دشمنان، در صورتی که به تولیدات معنوی در رشته های مختلف هنری مانند هنرهای تصویری، نمایشی و تجسمی بها داده نشود، خلأ موجود برای دشمن بازار کار اندیشه ورزی ایجاد خواهد کرد. /935/د102/س
ارسال نظرات