۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۲۷
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ:

حوزه با تاسیس شبکه ماهواره‌ای مانند خورشید در جهان خواهد درخشید

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ گفت: حوزه برای اینکه بتواند حرف‌های خود را به جهانیان برساند باید آموزش زبان های مختلف را در دستور کار قرار دهد و مبلغان آشنا به زبان های گوناگون را تربیت کند.
مدير مرکز اسلامي هامبورگ


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، روز یک شنبه در بازدید از خبرگزاری رسا، با ابراز خرسندی از فعالیت این خبرگزاری ابرازداشت: جای خالی فعالیت در عرصه رسانه از مدت ها قبل در حوزه احساس می شد.

حوزه باید شبکه ماهواره ای داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تاکید کرد: امروز ما در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و با توجه به اینکه مدعی جهانی شدن هستیم باید از وسایل و ابراز روز بهره بگیریم و اندیشه ها و مبانی خود را تبیین و ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه باید شبکه بین المللی داشته باشد، ابراز داشت: اگر حوزه به این مرحله برسد و شبکه ای را به زبان‌های مختلف زنده دنیا تاسیس کند مثل خورشید خواهد درخشید.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ تاکید کرد: حوزه برای اینکه بتواند حرف های خود را به جهانیان برساند باید آموزش زبان های مختلف را در دستور کار قرار دهد و مبلغان آشنا به زبان های مختلف را تربیت کند.

هر روز خبرگزاری رسا را می بینم

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تاکید کرد: من هر روز به خبرگزاری رسا مراجعه می کنم و یکی از بهترین و معتبرترین منابعی که به منظور دستیابی به اخبار و اطلاعات حوزه های علمیه از آن استفاده می کنم خبرگزاری رسا است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی ابراز داشت: توسعه و ارتقای کمی و کیفی خبرگزاری رسا از ابتدای شروع فعالیت آن قابل تحسین است و با توجه به خلاهای موجود در عرصه بین المللی شما باید سعی کنید زبان های مختلف را در خبرگزاری راه اندازی کنید.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ابرازداشت: من از فعالیت های شما تشکر می کنم و بدون شک پاداش و اجر الهی پشت سر این حرکت مخلصانه خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در مرکز اسلامی هامبورگ در ادامه راهکارهایی را به منظور ارتقای کار خبرگزاری رسا ارائه کرد و گفت: هیچ خبرگزاری مثل خبرگزاری رسا منبع غنی در اختیار ندارد، شما ارتباطات و تعاملات خوبی با مراجع و علما دارید و می توانید به خوبی از این ظرفیت بهره بگیرید.

وی با بیان اینکه خبرگزاری رسا با توجه به نوع ارتباطاتی که دارد باید در عرصه کمی و کیفی رشد کند، ابراز داشت: باید به مباحث جامع پرداخته شود و تک نگری نباید مانع رشد کمی و کیفی کار شود، نباید در طرح مباحث ترس و هراسی از نقد شدن داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تاکید کرد: فضای آموزشی و پژوهشی حوزه فضای نقد است، خبرگزاری رسا می تواند با در اختیار قرار دادن فضا به محققان و اندیشمندان در عرصه های مختلف، امکان توسعه و گسترش فضای نقد را بدهد.

وی ارائه و درج مقالات متنوع و جامع در رشته های مختلف علوم اسلامی و انسانی را از دیگر امور بایسته عنوان و تاکید کرد: خبرگزاری رسا می‌تواند در موضوعات و عرصه‌های مختلف تحلیل های عمیق و منصفانه خود را ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: در بخش سیاسی نیز این رسانه حوزوی باید افزون بر کارهای روزمره و پوشش اخبار، یک نوع تبیینی از مبانی سیاست داشته باشد و چشم اندازی را برای خود ترسیم کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری توجه عمده به رکن اخلاق در حوزه سیاست را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: خبرگزاری رسا می بایست مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری را در این حوزه دنبال و تبیین کند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان اینکه امام و تفکر و اندیشه های ایشان هنوز در حوزه غریب است، تاکید کرد: اندیشه های امام رضوان الله تعالی علیه باید از غربت و انزوا در حوزه خارج شود و به عنوان متون درسی قرار بگیرد.

در تبیین مبانی انقلاب دچار مشکل هستیم

وی بیان داشت: با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما هنوز در تبیین مبانی انقلاب دچار مشکل هستیم و باید برای رفع این مشکل فکری جدی بکنیم.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در ادامه تاکید کرد: خبرگزاری رسا در بخش بین الملل به زبان های موجود اکتفا نکند و بخش زبان های دیگر از جمله آلمانی، اسپانیولی، انگلیسی و مالایی را راه اندازی کند.

وی اضافه کرد: در بخش اندیشه نیز خبرگزاری رسا می تواند با توجه به نگاه ادب نقدی، به مباحث تطبیقی در حوزه های فقهی، حقوقی، عرفانی و اخلاقی بپردازد.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در پایان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این مرکز و همچنین وضعیت مسلمانان و شیعیان در کشور آلمان ارائه و آمادگی این مرکز اسلامی را جهت توسعه همکاری و تعامل با خبرگزاری حوزوی رسا اعلام کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات