۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۷۰۴

مهمترین دغدغه روحانیت بسترسازی برای تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی مهمترین دغدغه روحانیت را بسترسازی برای تبلیغ مبانی ارزشمند اسلامی در دورافتاده ترین نقاط دانست.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي


احمدعلیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به دیدارهای متعدد خود با روحانیان و مبلغان دینی استان طی سفرهای شهرستانی اظهار داشت: مهمترین مساله ای روحانیت به صورت جدی پیگیر آن بوده اند، بهره مندی از اعتبارات فرهنگی استان برای گسترش مبانی اسلامی در تمامی شهرستان ها، بخش ها و روستاها است.

وی خاطر نشان کرد: احیاء و عمران مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه، احداث نمازخانه و حسینیه، احیای موقوفات، توسعه مدارس علمیه و مصلاها از دیگر مطالبات روحانیت آذربایجان شرقی طی سفرهای شهرستانی بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی مهمترین دغدغه روحانیت استان را بسترسازی برای تبلیغ مبانی ارزشمند اسلامی در دورافتاده ترین نقاط دانست و گفت: روحانیت استان خواستار بهره مندی از ظرفیت موجود در مدارس و دانشگاه ها برای تبیین احکام و مبانی اسلامی هستند.

بیگی در ادامه با تاکید بر اینکه استقلال حوزه های علمیه بایستی مانند گذشته حفظ شود، خاطر نشان کرد: تاثیرگذاری کلان روحانیت و حوزه های علمیه بیشتر به خاطر استقلال این نهاد از دولت و عمل به اصول اسلام ناب محمدی بوده است.

وی گفت: احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه تبریز نیازمند همت جدی متولیان حوزوی استان بوده و در راه تحقق این مهم دولت از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد./935/ت303/ع

ارسال نظرات