۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۸۴۰
آیت الله شبستری:

بدحجابی ارمغان تفکرات لائیک و سکولار کشورهای غربی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سقوط شخصیت و منزلت زن از عوامل فاجعه شوم بدحجابی است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در مراسم تجدید میثاق بانوان تبریزی با نماینده ولی فقیه در استان با عنوان عفاف و حجاب تصریح کرد: عفاف از ماده عفت و از اصول فضائل اخلاقی است، همانطور که اسلام برای همه چیز حد وسط و میانه تعریف کرده و انسان را از افراط و تفریط منع می‌کند برای عفت هم حد وسط وجود دارد که میانه عفت دوری از رهبانیت و افراط در غرایز جنسی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عفت در دین اسلام راس تمام نیکی‌هاست، گفت: در قرآن کریم به صراحت به مردان و زنان مسلمان توصیه شده که اصل عفت را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ برهنگی در غرب باعث به ابتذال کشیده شدن آن جامعه شده است، اظهار داشت: طبق گزارش روزنامه‌ها و مجلات رسمی انگلیس سالانه 600 هزار نوزاد نامشروع در این کشور به دنیا می‌آیند که نشان از مفاسد اخلاقی و ولنگاری زنان این کشور دارد.

وی با اشاره به وضعیت بدحجابی در ایران گفت: متاسفانه بدحجابی هدیه تفکرات لائیک و سکولار کشورهای غربی است که بعضی مردم یا به صورت اجیر شده و یا به صورت کورکورانه از این هدیه شوم کشورهای اروپایی استقبال می‌کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فلسفه واجب شدن حجاب در اسلام، نخستین و بهترین ثمره حجاب را جلوگیری از متزلزل شدن خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: علت واجب شدن حجاب برای زنان جلوگیری از مفاسد اخلاقی در جامعه است.

وی افزود: طبق مدارک معتبر آمار طلاق در جوامعی که مسائل حجاب و عفاف در آن رعایت نمی‌شود بالا است و این در کشور ما هم برای خانواده‌ها، دولت و مجلس یک هشدار است.

امام جمعه تبریز سقوط شخصیت و منزلت زن را از دیگر عوامل فاجعه شوم بدحجابی دانست و عنوان کرد: در جوامعی که حجاب مطرح نیست و با آن مخالفت می‌شود، از زنان به عنوان ابزار در تبلیغات اقتصادی و سیاسی استفاده می‌شود و زن را وسیله سوددهی در اقتصاد قرار می‌دهند که این یک زنگ خطر برای زنان است.

وی با تاکید بر امر خطیر امر به معروف و نهی از منکر توسط بانوان محجبه و صدا و سیما‌ بیان داشت: بدحجابی در شأن این استان که نخستین پایتخت شیعی اسلام است، نیست بنابر این باید در این راستا مجاهدت کرد.

آیت الله شبستری به وضعیت حجاب در ادارات و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جای بسیار تأسف است که در نهادهای دولتی مسئله حجاب جدی گرفته نشود.

وی افزود: در ادارات و دانشگاه‌ها بانوان باید با حجاب ظاهر شوند زیرا آنها الگوی سایر زنان هستند و تذکر به رعایت حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب مختص زنانی است که با وضعیت نامناسب در کوچه و بازار ظاهر می‌شوند.

امام جمعه تبریز در ادامه به طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید دولت همکاری لازم را در اجرایی شدن این طرح داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جداسازی دانشجویان دختر و پسر کمک شایانی برای اسلامی شدن دانشگاه‌هاست، گفت: اگر طرح جداسازی دانشجویان دختر و پسر توهین به دانشجو و جوان است، چرا این طرح در آموزش و پرورش به بهترین وجه اجرا می‌شود و توهین به شخصیت دانش‌آموز و نوجوان محسوب نمی‌شود.

امام جمعه تبریز در پایان خواستار اجرایی شدن طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها شد و اظهار داشت: با اجرای این طرح 80 درصد وضعیت دانشگاه‌ها چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ مسائل اجتماعی فرهنگی به حد مطلوب می‌رسد البته همه ارگان‌ها باید امکانات لازم را با همکاری هم دیگر در این راستا تامین کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات