۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۸۴۳
عضو هیأت رییسه مجلس:

الگوی ایرانی اسلامی قابلیت مدیریت جهانی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس گفت: ضروری است در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ظرفیت اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران لحاظ شده و الگویی قابل تکرار و تقلید تدوین شود.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس، عصر روز گذشته در همایش ملی اسلامی ایرانی پیشرفت که در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: وقتی از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صحبت به میان می‌آید، نباید این تصور ایجاد شود که این الگو اختصاص به کشورمان دارد.

وی با تاکید بر این‌که الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت قابلیت مدیریت جهانی دارد، خاطر‌نشان کرد: این الگو باید با خط مشی‌‌های گوناگون، قابلیت اداره جهان اسلام را داشته باشد و نظم نوین جهانی را در عالم حقیقت معنا کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: ضروری است در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ظرفیت اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران لحاظ شده و الگویی قابل تکرار و تقلید تدوین شود.

فرهنگی در ادامه با بیان این‌که فاصله گرفتن از اندیشه‌های انتزاعی در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بایستی مورد تاکید قرار گیرد، گفت: پرهیز از شتاب زدگی، عدم انجام حرکت ‌های نسنجیده و دوری از نگرش منطقه ای باید در تدوین این الگو مورد توجه باشد.

وی با تشریح تجریه های نظام در تقلید از الگو های توسعه و پیشرفت مختلف در ‌32 سال گذشته تصریح کرد: مادامی که این الگو با مقتضیات زمان، قابیلت‌های جهان اسلام و مؤلفه‌های بومی تدوین نشود، نه تنها در جهان اسلام بلکه در داخل نیز اثرگذاری نخواهد داشت.

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به نهضت بیداری مردم مسلمان منطقه اظهار داشت: به یقین این نهضت بیداری الهام گرفته از الگوی ایرانی اسلامی انقلاب ملت در سال 57 است، اما باید برای هدایت و مدیریت این حرکت‌های مردمی که بر اساس مبانی اسلام شکل گرفته برنامه داشت.

وی در پایان تاکید کرد: ضروری است در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ظرفیت اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران لحاظ شده و الگویی قابل تکرار و تقلید تدوین شود، نباید مبانی اصیل اسلامی دراین مسیر مورد غفلت قرار گیرد.

گفتنی است، همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه سراسر کشور روز گذشته به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند در تبریز برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات