۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۱۳۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش روحانیان هریس و هشترود و همچنین افزایش آمار مطالعه در آذربایجان شرقی از مهمترین اخبار کوتاه استان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش روحانیان و مبلغان هریسی در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوب اباذری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هریس گفت: این جلسه که با همکاری بسیج طلاب هریس تشکیل می شود به پیشنهاد امام جمعه محترم شهرستان هریس از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرها و روستاهای این شهرستان نیز جهت برگزاری هماهنگ و باشکوه مناسبت های ملی و مذهبی دعوت به عمل آمده است.

همایش روحانیان هشترود برگزار شد

همایش روحانیان، مبلغان و طلاب شهرستان هشترود روز گذشته در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اعزام مبلغان به سراسر استان برگزار شد.

این نشست هم اندیشی به منظور تبادل افکار و ارائه پیشنهاد در خصوص بهره برداری معنوی و تبلیغی بیشتر از ظرفیت های این ماه مبارک برگزار شد.

همچنین در پایان این گردهمایی هر یک روحانیان طرح هجرت و مستقر هشترود به طرح مشکلات تبلیغی منطقه خود پرداختند.

مردم آذربایجان‌شرقی 13 دقیقه بیشتر از سایرین مطالعه می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: مردم استان آذربایجان شرقی 13 دقیقه بیشتر از مردم کشور مطالعه می‌کنند.

حسن خدایی با اشاره به نتایج پژوهش اخیر انجام شده در شورای عالی فرهنگ عمومی در سنجش سرانه مطالعه در جامعه، میانگین مطالعه در استان را که شامل قرآن، ادعیه، کتاب‌های غیردرسی چاپی و مجازی، روزنامه و نشریات در مجموع 89 دقیقه و 32 ثانیه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این رقم در میانگین کشوری 76 دقیقه و یک ثانیه است که در استان 13 دقیقه و 31 ثانیه بیش از میانگین کشوری مطالعه می‌شود.

وی در خصوص سرانه‌ها نیز سرانه فضای کتابخانه‌ای استان به ازای هر صد نفر را یک متر و نه دهم متر مربع و سرانه کتاب را به ازای هر دو نفر یک جلد کتاب ذکر کرد که این سرانه‌ها از سرانه کشوری بالاتر است.

حرکت در جهت منویات ولی فقیه موجب جلب رضایت ولی عصر(عج) می شود

فرمانده سپاه عاشورا گفت: با حرکت در جهت منویات ولی فقیه می توانیم رضایت ولی عصر(عج) را به دست آورده و رضایت خداوند متعال را نیز جلب کنیم.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین، شناسایی محرومیت ها و تلاش برای برطرف کردن آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با رویکرد محرومیت زدایی به پیروزی رسید و مسئولان نباید این امر را فراموش کنند.

وی گفت: متاسفانه هنوز در برخی از مناطق کشور محرومیت هایی در ابعاد مختلف وجود دارد و تلاش تمامی ارگان ها برای رفع آنها ضرورت دارد./935/د102/س
ارسال نظرات