۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۵۰۱
حزب الله لبنان:

صهیونیسم خطرناک ترین نمونه تروریسم در جهان است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان، اقدام ترویستی اخیر در نروژ را محکوم و بر مرتبط بودن آن با عوامل صهیونیستی تاکید کرد.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته، اقدام تروریستی یکی از راست گرایان افراطی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نروژ که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، گفت: این جنایت تروریستی وحشتناک، دلیلی دیگر است بر این امر که فرهنگ صهیونیستی سرشار از روحیه نژادپرستی و خطرناک ترین نمونه تروریسم در جهان است نه تنها علیه فلسطینیان و اعراب بلکه حتی علیه اروپایی ها و ملت های دیگر.

این بیانیه با اشاره به موضع گیری های جامعه بین الملل نسبت به این رویداد، دوگانگی معیارهای بین المللی را خاطرنشان ساخت و افزود: موضع گیری های جامعه بین الملل مبتنی بر گرایش ها و وابستگی های جنایتکاران است که اگر مسلمان باشند محکومشان می کنند و اگر از نزدیکان صهیونیست ها باشند، می کوشند تا برای آنها عذر و بهانه دست و پا کنند و از بار جنایت آنها بکاهند.

حزب الله لبنان تلاش مقامات رسمی غربی برای چشم پوشی از این اقدام تروریستی وحشتناک صهیونیستی و کم اهمیت جلوه دادن آن را نوعی همدستی و همراهی با این اقدام وحشیانه دانست و افزود: این رویکرد تروریست ها را به ادامه فعالیت های تروریستی خود و کشتار انسان های بی گناه بیشتر تشویق می کند.

گفتنی است که کشور نروژ روز جمعه، 22 ژوئیه، شاهد دو حمله تروریستی بود. انفجار خودرویی بمب گذاری شده در نزدیکی ساختمان دولت نروژ در اسلو، پایتخت این کشور و همچنین حمله مسلحانه به هواداران جوان حزب حاکم کارگر این کشور که در اردوی تابستانی در جزیره اوتویا به سر می بردند، بیش از 76 نفر را به کام مرگ کشید.

پلیس نروژ پیشتر تعداد جان باختگان را 93 نفر اعلام کرده بود، اما آمار تعداد کشته شدگان ناشی از انفجار در مقابل ساختمان های دولتی که قبلا یک نفر اعلام شده بود ‌ به 8 نفر افزایش و تعداد جان باختگان ناشی از تیراندازی فرد مهاجم که پیشتر 86 نفر اعلام شده بود به 68 نفر کاهش یافت.

آندرس برینگ برویک (32 ساله) به به اجرای حملات تروریستی دوگانه روز جمعه در نروژ اعتراف و ادعا کرده است که دو هسته دیگر هستند که با او همکاری می کنند./981/ب902/گ
ارسال نظرات