۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۵۸
سید حسن نصرالله:

مهمترین پیامد جنگ 33 روزه از بین رفتن اطمینان شهرک نشینان به سران صهیونیستی بود

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33، مهمترین پیامد این جنگ را از بین رفتن اطمینان شهرک نشینان به سران صهیونیستی دانست.
سيد حسن نصر الله؛ دبير کل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیشب در سخنرانی خود به مناسبت برگزاری همایش کرامت و پیروزی در پنجمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه ضمن درود و سلام به ارواح شهدای ارتش و ملت و مقاومت و مجروحان جنگی، ثبات قدم و اطمینان به پیروزی و ایمان را از عوامل پیروزی در جنگ 33 روزه دانست.

وی با اشاره به اعتراف مقامات صهیونیستی به پیامدهای خطرناک این جنگ آثار برای حال و‌ آینده رژیم صهیونیستی، افزود: به عقیده من مهمترین پیامد آن از بین رفتن اطمینان شهرک نشینان به فرماندهان سیاسی و ارتش رژیم صهیونیستی بود و از سوی دیگر، این جنگ موجب اعتماد و یقین به مقاومت در لبنان شد. عامل روانی یک عامل استراتژیک است و می تواند در ترسیم چهره درگیری های آینده در منطقه سرنوشت ساز باشد.

سید حسن نصرالله به تلاش های رژیم صهیونیستی برای بازسازی اطمینان شهرک نشینان به دولت خود اشاره کرد و گفت: مانورها و فراخوان نیروهای ذخیره و توسعه سلاح ها و عمل برای ایجاد سپر موشکی برای جلوگیری از فرود موشک ها در سرزمین های اشغالی همه و همه برای بازگرداندن این اطمینان است.

وی همچنین با اشاره به تلاش صهیونیست ها از راه تبلیغات و رسانه ها برای بازگرداندن این اعتماد، گفت: آنها همزمان با پایان جنگ همگی متفق بودند که رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورده است، اما جدیدا در مطالب خود دستاوردهای جنگ برای رژیم صهیونیستی را بررسی می کنند و این نشان می دهد که می خواهند از این راه اعتماد مردم را به ارتش و سران سیاسی به دست آورند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه این سخنرانی به اعمال موازنه بازدارندگی جدید از سوی مقاومت در منطقه اشاره کرده و گفت: به فضل مقاومت آرامش در مرزهای لبنان حاکم شد، چرا که مأموریت مقاومت دفاع از ملت و کرامت لبنان است.

وی در ادامه تلاش های برخی گروه های داخلی لبنان در تضعیف و تشکیک در دستاوردهای مقاومت در این جنگ را خاطرنشان ساخت و با تاکید بر افزایش نیروی انسانی و روحیه و توانمندی های مقاومت نسبت به گذشته، گفت: میلیون ها دلار نیز در این راه صرف شده است، اتهام زدن به نیروهای مقاومت در زمینه ترور رفیق حریری نیز بخشی از همین روند است که در کنار اتهامات دیگر علیه عناصر مقاومت در لبنان مطرح شده است.

سید حسن نصرالله به موضوع تجاوز رژیم صهیونیستی به مرزهای آبی و منابع نفتی لبنان نیز اشاره کرد و گفت: لبنان منطقه نفتی مرزی را متعلق به خود می داند و رژیم صهیونیستی حق ندارد در این منطقه به جستجوی منابع نفتی بپردازد.

وی ترسیم مرزهای بین المللی را مسؤولیت دولت لبنان دانست و با خودداری از ورود به این موضوع از اعتماد خود نسبت به دولت خبر داد و با تاکید بر مسؤولیت پذیری دولت در این موضوعات، از کابینه خواست تا هر چه سریعتر کار و فعالیت در این راستا را آغاز کند و تاکید کرد: هنگامی که دولت مرزها را مشخص کرد، حزب الله به حفاظت از آن خواهد پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان تمامی سرمایه گذاران کشورهای دیگر را مخاطب قرار داد و به تمامی کسانی که می خواهند در مناقصه با لبنان شرکت کنند، تعهد داد که حزب الله قادر است از آنها و تاسیسات نفت و گاز در این مناطق محافظت کند و هر کسی به تاسیسات نفتی لبنان حمله کند، تاسیسات نفتی اش مورد تهاجم قرار خواهد گرفت./981/ب901/گ
ارسال نظرات