۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۷۰۷
آیت الله شبستری:

دشمنان به دنبال کنار زدن روحانیت از مسائل جاری کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم در خبرگان رهبری گفت: مرور تاریخ مشروطیت نشان می دهد که غربزدگان روشن فکر نما درصدد کنار زدن روحانیت بودند، که این مساله ممکن است هر زمانی صورت گیرد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌ الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: ترور داریوش رضایی ‌نژاد، دانشمند و نخبه علمی کشور از سوی منافقان داخلی که با هدایت سرویس های اطلاعاتی غرب صورت گرفت، اوج خوی تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی را نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه ترورهای کور دشمنان نمی‌تواند مانع پیشرفت ایران شود، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی باید بداند این کارهای خلاف منطق و ترورها هرگز مانع ادامه فعالیت صلح‌‌آمیز انرژی هسته‌ای نخواهد بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ملت ایران برای عزت، استقلال و توسعه نظام اسلامی هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده اند، گفت: به کوری دشمنان ایران اسلامی و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دانشمندان کشور تا فتح قله ‌های سربلندی لحظه ای از پای نخواهند نشست.

آیت الله شبستری استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را حق مسلم ملت ایران دانست و ادامه داد: نباید فریب تبلیغات سوء دشمنان اسلام و ایران را خورد، چرا تنها معدودی از دولت های توسعه یافته از فناوری های نوین و انرژی هسته ای بهره مند باشند، باید تا احقاق کامل حق مسلم خود ایستادگی کنیم.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رهبر فرزانه انقلاب به بندرعباس اظهار داشت: ایشان طی سخنانی بر حفظ هوشیاری و بصیرت ملت در برابر جریانات مخالف داخلی و خارجی تاکید کردند و حفظ وحدت و پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه را ضرورت امروز کشور دانستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایحان شرقی خواستار وحدت و انسجام ملت و جریانات سیاسی در آستانه انتخابات مجلس شد و خاطر نشان کرد: حفظ روحیه ایستادگی و منحرف نشدن از مسیر اصلی انقلاب، تنها در سایه ولایت مداری و تبعیت از رهنمودهای مقام عظمای ولایت محقق خواهد شد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی درصدد تکرار تاریخ مشروطه هستند، حوادث آن دوران باید درس عبرتی برای ملت ایران باشد.

وی ولایت فقیه و هوشیاری ملت را سدی در برابر توطئه های ننگین دشمنان دانست و تصریح کرد: مرور تاریخ مشروطیت نشان می دهد که غربزدگان روشن فکر نما درصدد کنار زدن روحانیت و حاکم کردن مقدرات خود بودند، البته این مساله ممکن است هر زمانی صورت گیرد.

امام جمعه تبریز وحدت، بصیرت، پیروی از روحانیت آگاه و مبارز و بزرگداشت شعائر اسلامی به دور از تفکرات التقاطی غرب را از عبرت های مهم نهضت مشروطه برشمرد و ادامه داد: همانگونه که منورالفکران آن زمان ایران را جولانگاه تفکرات غرب قرار داده بودند، امروز نیز عده ای به دنبال ترویج اندیشه های منحرافانه غرب در کشور هستند.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه عدم توجه به منویات رهبری را عامل اصلی در تکرار تاریخ مشروطیت و حرکت در مسیر نظام لائیک است، اظهار داشت: دشمنان بدانند که ملت ایران در سایه ولایت لحظه ای از وحدت و انسجام ملی و اسلامی خود غافل نخواهند شد، چنانکه انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی از سوی رهبر معظم انقلاب به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه توانست توطئه های شوم غرب را خنثی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به فرا رسیدن رمضان المبارک، خواستار بهره مندی مؤمنان از لحظات معنوی این ماه شد و اظهار داشت: هدف از روزه داری، قرائت قرآن و عبادت تقرب به درکاه الهی است، باید روحیه معنوی ماه رمضان در دیگر ایام سال نیز حفظ شود./935/202/ص
ارسال نظرات